Duval: „Przygotuj się jak najlepiej przed Le Mans”

Podczas wydarzenia prasowego zorganizowanego przez Peugeota Loïc Duval podsumował okres poza sezonem francuskiego zespołu i spogląda w przyszłość na pierwszy wyścig w tym roku na torze Sebring.

opublikowany 07/02/2023 à 08:30

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Duval: „Przygotuj się jak najlepiej przed Le Mans”

Loïc Duval podczas 6-godzinnego wyścigu na Monzy 2022 (zdjęcie: Frédéric Le Floc'h / DPPI)

Loic DuvalJaki był twój program od czasu Bahrajnu?

Było dużo pracy tutaj (w Versailles Satory. Przyp. red.) wewnętrznie, aby podsumować trzy wyścigi w 2022 roku (Monza, Fuji, Bahrajn), wskazówki do naśladowania itp. Udało nam się zobaczyć, gdzie występują problemy z wydajnością i niezawodnością, ponieważ nie byliśmy tam, gdzie chcieliśmy być w tamtym czasie. Wszystko zostało przetestowane, od tego czasu odbyło się kilka sesji testowych (Castellet, Portimão), a wkrótce czeka nas kolejna duża (36-godzinny test planowany jest w MotorLand Aragón w przyszłym tygodniu. Przypis redaktora), aby sprawdzić, czy dokonany wybór był sprawiedliwy. A potem kierunek Sebring (Prolog 11 i 12 marca, wyścig 17 marca).

Jaką ocenę wyciągasz z pierwszych trzech wyścigów?

Wynik zakupów jest bardzo pozytywny, zrobiliśmy to z przyjemnością. Wiele się nauczyliśmy i to nam pokazało pewne rzeczy. Jeśli chodzi o wydajność to 50/50. Było kilka bardzo pozytywnych rzeczy, ale byliśmy również zaskoczeni naszymi słabymi wynikami w niektórych miejscach na torze. Jeśli chodzi o niezawodność, o ile myśleliśmy, że po Fuji nie było źle (mieliśmy mały problem z samochodami, ale nie za bardzo), w Bahrajnie byliśmy rozczarowani problemami, które napotkaliśmy. Napotykamy problem, rozwiązujemy go, a to prowadzi do kolejnego problemu, itd.

Duval: „Krzywa progresji w trzech wyścigach”

Il y a malgré tout une courbe de progression sur les trois courses avec de la compréhension, du travail en tant qu’équipe et nous avons continué de parfaire un peu tout cela pendant les séances hivernales. Il va encore falloir faire un grand pas en avant, car nous avons vu qu’à Daytona, hormis Porsche et BMW, cela s’est plutôt bien passé en ce qui concerne la fiabilité. Cela reste un circuit peu demandeur pour les machines, mais Cadillac et Acura ont été plutôt bons à ce sujet.

Czy podczas ostatnich przeprowadzonych testów odczułeś jakiś postęp?

Tak. Nie byłem w stanie dokonać bezpośredniego porównania starej i nowej konfiguracji pod względem czystych osiągów, ale zdałem sobie sprawę, że nastąpił pozytywny rozwój pod względem wyczuć w porównaniu z negatywnymi punktami, które mogliśmy mieć jako piloci. Poczyniliśmy w tej kwestii znaczny postęp, jest jeszcze wiele przed nami, ale odczucia są raczej pozytywne w porównaniu z tym, co mieliśmy w Bahrajnie.

Czego oczekujesz od Sebringa? 

To kontynuacja poprzedniego sezonu, więc wzrost wydajności, lepsze czucie w samochodzie, możliwość zjednoczenia się z nim, nawet jeśli w przypadku tych samochodów jest to skomplikowane. Z przepisami są one bardzo uciążliwe. Będzie trudniej niż na przykład z DPi, ostatnim samochodem, którym tam jeździłem (2. miejsce w 12-godzinnym wyścigu w Sebring w 2022 r. z JDC-Miller MotorSports. Przyp. red.). Ważne będzie, aby oba samochody dojechały do ​​mety w ciągu najbliższych trzech wyścigów bez problemów z niezawodnością, aby jak najlepiej przygotować się do wyścigu. 24 godziny Le Mans.

CZYTAJ TAKŻE > Stoffel Vandoorne zostaje kierowcą rezerwowym Peugeota

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz