1. Co ciekawe, Anglik Roy Salvadori i Amerykanin Carroll Shelby nigdy wcześniej nie ukończyli wyścigu Sarthoise w sześciu i jednym starcie przed 1959 r., przed tą słynną edycją z 1959 r.!
2. Trzy Aston Martin DBR1 zgłoszono w 1959 r. Nr 4 otrzymali Stirling Moss i Jack Fairman, nr 5 dla przyszłych zwycięzców, a nr 6 dla Maurice'a Trintignanta i Paula Frère.
Podobnie jak w 1959 r., kiedy @Aston Martin odniósł słynne zwycięstwo w @ 24hoursoflemans dzięki legendarnemu DBR1 jesteśmy gotowi walczyć wśród największych producentów samochodów sportowych na świecie @FIAWEC GTE Pro i chwała Am.https://t.co/VPhpUjlYKO#Aston Martin #VantageGTE # LeMans24 pic.twitter.com/hC3u6J4j4H
— Aston Martin Racing (@AMR_Official) 10 czerwca 2019
3. Aston Martin DBR1 osiągał moc około 250 koni mechanicznych przy wadze 800 kg. W 2017 roku stał się najdroższym brytyjskim samochodem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, a jego cena na aukcji wyniosła 22 500 000 dolarów.
4. Stirling Moss i Jack Fairman przez pierwsze 12 godzin walczyli o prowadzenie w rywalizacji z Ferrari 250 GT prowadzony przez Jeana Behrę i Dana Gurneya, dopóki angielski duet nie przeszedł na emeryturę z powodu wypadku mechanicznego. „Moss miał pecha, wyjaśnił później Roy Salvadori. Bardzo delikatnie obchodził się z samochodem i nie atakował zbyt mocno. Mógł spokojnie wygrać. »
5. Zespół David Brown Racing Department był odpowiedzialny za wejście do trzech samochodów Aston Martin. David Brown użył swoich inicjałów w nazwie DBR1.
6. W czerwcu 1955 było tak gorąco, że zespół zdecydował się zrelaksować na basenie w Hôtel de France w Chartre-sur-le-Loir (Sarthe). Nurkując w wodzie, Stirling Moss złamał kilka zębów w przedniej szczęce! Poprosił swoją sekretarkę, aby przed wyścigiem przekroczyła kanał La Manche i kupiła sobie sztuczne zęby.
7. Wciąż z powodu upału Roy Salvadori i Maurice Trintignant doznali bardzo poważnych poparzeń stóp. Mowa o aluminiowym podwoziu i pedale sprzęgła nad rurami wydechowymi. Carroll Shelby uciekł z wirusem, który nosił od szóstej godziny wyścigu.
8. Roy Salvadori oszacował wysokość ogólnych premii za zwycięstwo, wskaźnik wydajności i drugie miejsce na… 10 000 funtów.
9. Po przybyciu na miejsce zwycięski Aston Martin był w niemal nowym stanie. „Ciśnienie oleju pozostało takie samo od początku do końca”. według Roya Salvadoriego!
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)