Isotta Fraschini musi uzbroić się w cierpliwość

Komisja selekcyjna WEC wydała swój werdykt: Isotta Fraschini nie pojawi się na starcie w pełnym wymiarze godzin w 2023 roku. Nie jest to zaskoczeniem dla producenta, który wciąż musi poświęcić czas na przygotowania.

opublikowany 11/01/2023 à 15:16

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Isotta Fraschini musi uzbroić się w cierpliwość

Isotta Fraschini nadal planuje udział w WEC w 2023 r. © Isotta Fraschini

W związku z tym nie pojawi się Isotta Fraschini Milano WEC ten sezon. Obecność włoskiego producenta i Vanwall Racing na pełnej stawce najbliższych Mistrzostw ŚwiataWytrzymałość FIA – było głównym pytaniem wokół pierwszej listy zgłoszeń opublikowanej w środę, 11 stycznia.

« Rozczarowanie jest ogromne, nie możemy temu zaprzeczyć, przyznaje Claudio Berro, dyrektor generalny ds. sportów motorowych w Isotta Fraschini Milano, ale decyzja komisji selekcyjnej WEC jeszcze WIĘCEJ pobudzi nas do zademonstrowania naszych możliwości technicznych. Plany się nie zmieniają, będziemy nadal testować i rozwijać Tipo 6 LMH-C wspólnie z zespołem Vector Sport, a następnie złożyć homologację w terminie. »

Taka decyzja nie jest zaskoczeniem. Włoski producent wyraził zainteresowanie udziałem w WEC i 24 godziny Le Mans w październiku ubiegłego roku i otrzymał swój carbon monocoque dopiero na samym początku tego roku, na krótki tydzień przed decyzją komisji kwalifikacyjnej.

Podczas gdy pozostali nowicjusze kontynuowali sesje testowe w Europie lub gdzie indziej, trudno było sobie wyobrazić, że samochód, który nie miał nawet jednego kilometra na liczniku, zająłby miejsce na starcie w pełnym wymiarze godzin.

Marka Lombard będzie teraz mogła skoncentrować się na rozwoju nowego LMH we współpracy z brytyjskim zespołem Vector Sport. Gary Holland ma nawet nadzieję, że będzie mógł rywalizować w dalszej części sezonu, as Peugeot udało się to zrobić w 2022 r.

Vector Sport jest kontynuowany w LM P2

« Oczywiście jesteśmy trochę rozczarowani, że nie zapewniliśmy sobie miejsca w stawce na cały sezon, ale teraz mamy więcej czasu, aby w pełni wejść w fazę testów i rozwoju nowego Tipo 6 LMH Competizione, wyjaśnia Gary Holland, szef zespołu Vector Sport. Idąc za przykładem innych producentów z niedawnej przeszłości, będziemy dążyć do wejścia do wyścigów samochodowych w dalszej części sezonu, jeśli zostanie to zaakceptowane przez FIA i WEC. »

W oczekiwaniu na możliwość startu w Hypercar z Isottą Fraschini Milano, Vector Sport rozpocznie swój drugi sezon w kategorii LM P2 WEC w 1000 mil Sebring (17 marca). „ Jesteśmy zachwyceni informacją, że Vector Sport zapewnił sobie miejsce w stawce LM P2, dodaje Gary Holland. Rywalizacja po raz kolejny jest niezwykle konkurencyjna, ale jesteśmy pewni, że dzięki wnioskom i doświadczeniom zdobytym w 2022 roku będziemy na mocnej pozycji, aby w tym sezonie walczyć o zwycięstwa w wyścigach. Mamy mocny pakiet, świetny zespół ludzi z odpowiednią wiedzą i wiemy dokładnie, co musimy zrobić, aby wygrać. »

W 2022 roku brytyjski zespół zdobył podium w swojej kategorii podczas 6-godzinnego wyścigu na Monzy (3. miejsce) z Sébastienem Bourdais, Nico Mueller i Ryan Cullen. Ten ostatni jest obecnie jedynym kierowcą potwierdzonym na sezon 2023.

W przypadku dwóch pozostałych, współpracujących z producentami wyższej kategorii (Bourdais z Cadillakiem, Mueller z Peugeotem), Vector Sport będzie prawdopodobnie musiał znaleźć nowe nazwy, które będą towarzyszyć Irlandczykowi-Cypryjczykowi.

Zastępując Muellera w dwóch ostatnich rundach poprzedniego sezonu (Fuji i Bahrajn), Renger van der Zande został również zarekwirowany przez Cadillaca na stanowiskoIMSA dla 2023.

CZYTAJ TAKŻE > Vanwall i Villeneuve na liście zgłoszeń na WEC 2023

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)