Kobayashi zdobywa pole position, Ford potwierdza swoje tempo w GTE Pro

Toyota podczas kwalifikacji wyrzuciła konkurencję z prototypów niehybrydowych, Alonso wystartuje jako drugi.

opublikowany 04/05/2018 à 16:59

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Kobayashi zdobywa pole position, Ford potwierdza swoje tempo w GTE Pro

Kamui Kobayashi dozwolony Toyota de décrocher la pole position des 6 Heures de Spa-Francorchamps (Belgique). Le Japonais a réalisé un tour en 1’54’’67 après avoir laissé Mike'a Conwaya przeprowadzić pierwszy test przekaźnika. Z drugiej hybrydy Toyoty, Fernando Alonso wystartuje z drugiego miejsca w towarzystwie Sébastien Buemi et Kazuki Nakajima (+ 379 tysięcznych). Kilka godzin później ogłoszono likwidację nr 7..

Obydwa Rebelie powróciły do ​​szeregów po dobrej formie w trzecim treningu swobodnym. Trio Jani-Lotterer-Senna (3. miejsce) poruszało się prawie dwie sekundy wolniej od Toyot. Dwie Ginetty z drużyny Manor nie startowały ze względu na ograniczenia finansowe. Jeśli chodzi o Stéphane Sarrazin (SMP Racing) nie zarejestrował nawet czasu, ponieważ jego BR1 miał problem mechaniczny.

Poważny wypadek oznaczyła sesję proto. Na swoim BR Engineering-BR1, Pietro Fittipaldi strzelił z dużą prędkością prosto w Raidillon. Na miejsce przybyła karetka pogotowia, która ewakuowała Brazylijczyka. Ta wycieczka po torze doprowadziła do 30-minutowej przerwy w celu wymiany linek opon oraz BR1. Więcej informacji wkrótce na naszej stronie.

W LM P2 doświadczeni Mikołaj Lapierre nosi koloryAlpine na sam szczyt hierarchii. Francuz wyprzedza kolejnego tricolora, Andreę Pizzitolę (G-Drive Racing) i paryskiego Gabriela Aubry'ego (Jackie Chan DC Racing).

Bitwa w GTE Pro obróciła się na korzyść zespołu Ford Chip Ganassi Team UK. Dwa Fordy GT zajmują pierwszy rząd. Olivier Pla (nr 66) ustanowił absolutnie najlepszy czas w 2'12''604, zanim ustąpił miejsca Stefanowi Mücke, ale jest to samochód siostrzanyAndy'ego Priaulxa, Harry'ego Tincknella i Tony'ego Kanaana który zdobywa pole position w średniej ogólnej grze (różnica 184 tysięcznych).

Tylko Porsche 911 RSR de Gianmaria Bruni et Richard Lietz a pu suivre l’allure, à tout de même six dixièmes. Parmi les surprises, on note la relégation des Ferrari aktualnych mistrzów o ponad sekundę i, co gorsza, o jedno i drugie Aston Martin oficjalny trzy sekundy za Fordem GT.

W GTE Am, Christian Ried, Matt Campbell i Julian Andlauer (Porsche 911 RSR z Dempsey-Proton Racing) objął pole position, mając solidną przewagę nad byłym Aston Martinem Vantage, należącym do aktualnych mistrzów Dalla Lana-Lamy-Lauda.

Start 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps odbędzie się w sobotę o 13:30.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024