EoT uległ znacznej poprawie przed 6-godzinnym wyścigiem na Silverstone

Większy przepływ paliwa, zmniejszona masa, a nawet zniwelowana różnica w wydajności, prywatne LM P1 są beneficjentami tej zmiany w przepisach technicznych po pierwszych dwóch rundach supersezonu WEC 2018-19.

opublikowany 19/07/2018 à 12:41

Bernard

0 Zobacz komentarze)

EoT uległ znacznej poprawie przed 6-godzinnym wyścigiem na Silverstone

O równoważności technologii (EoT) często mówiono na początku supersezonu Mistrzostw Świata 2018–19.Wytrzymałość (WEC). Zmodyfikowano na krótko przed dniem testowym 24-godzinnego wyścigu Le Mans (Sarthe), la règlementation avait selon les concurrents des LM P1 privées retiré les petites aides censées les rapprocher des Toyota hybrydy.

Na trzecią rundę zaplanowaną na Silverstone (Wielka Brytania, 19 sierpnia) swój egzemplarz sprawdzili Automobile Club de l'Ouest (ACO) oraz Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA). „Po badaniach przeprowadzonych tej zimy zapewniliśmy dopływ paliwa prywatnym zespołom, aby zapewnić im osiągi zbliżone do samochodów hybrydowych, wyjaśnia Thierry Bouvet, delegat techniczny Automobile Club de l’Ouest.

 

Następnie skorzystaliśmy z prawdziwych informacji podczas Prologu, pierwszego wyścigu w Spa, a także dnia testowego w Le Mans. A jak wiedzą zawodnicy, w Le Mans nie wszystkiego można przewidzieć. » ACO wyjaśnia nieprzewidzianą zmianę tempa pomiędzy LM P2 a niehybrydowym LM P1 (Rebellion, ByKolles, DragonSpeed, SMP Racing, Manor).

„Pomiędzy dniem testowym a kwalifikacjami do Le Mans najlepszy czas dla LM P2 został poprawiony o 2,4 sekundy w porównaniu do 0,2 sekundy dla niehybrydowych LM P1. Powody mogą być różne, różne warunki na torze, a nawet chęć zespołów, aby nie zaniedbać niezawodności. W końcu, wiele parametrów kontekstowych mogło mieć wpływ na niektóre szacunki EoT. »

Oto zmiany w EoT:  « Różnica w wydajności wynosząca 0,25% zostaje zmniejszona do 0%. (w związku z tym różnica 0,5 sekundy na okrążenie w Le Mans pomiędzy pojazdami hybrydowymi i niehybrydowymi nie ma już zastosowania). Przepływ paliwa przez prywatne LMP1 wzrasta z 108 kg/h do 115 kg/h w porównaniu do 80 kg/h w przypadku pojazdów hybrydowych. Zwiększono natomiast natężenie przepływu prywatnego systemu tankowania LMP1. I wreszcie A redukcja o 15 kg do maszyn napędzanych silnikami atmosferycznymi. »

Wystarczająco, aby być może pozwolić na prywatne LM P1, zwłaszcza Powstanie, na podium w Le Mans dzięki numerowi 3 Laurent-Menezes-Beche, aby dogonić duet hybrydowych Toyot, które nigdy się nie martwiły, zarówno podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps (Belgia), jak i w Sarthe .

0 Zobacz komentarze)