Ujawniono LMH Isotty Fraschini Milano

Wtorek, 28 lutego, to wielki dzień dla Isotta Fraschini Milano, która zaprezentowała swój LMH w Mediolanie. Odkryj Tipo 6.

opublikowany 28/02/2023 à 16:23

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Ujawniono LMH Isotty Fraschini Milano

Isotta Fraschini Tipo 6 (Zdjęcie: Isotta Fraschini)

Isotta Fraschini Milano zaprezentowała swój Hypercar we wtorek, 28 lutego. Włoski producent zaprezentował z Mediolanu LMH w barwach składających się z koloru niebieskiego, białego i czerwonego oraz numer 11. Nie przyjęty za WEC i 24 godziny Le Mans w tym roku IFM ma nadzieję pojawić się w 2024 r. Zespołem operacyjnym zawodów będzie Vector Sport, który przygotowuje się do rywalizacji w drugim sezonie WEC w kategorii LM P2, w szczególności z Francuzem Gabrielem Aubrym. Liczymy na debiut w seniorskiej lidze w połowie sezonu 2023.

« Dziś jesteśmy dokładnie tam, gdzie przewidywaliśmy 4 miesiące temu, kiedy ogłaszaliśmy powrót marki Isotta Fraschini i to zgodnie z tradycją, samochodem wyścigowym, mówi Claudio Berro, dyrektor Isotta Fraschini Motosport. Tipo 6 LMH Competizione jest teraz w kompletnej i rzeczywistej konfiguracji, a zamierzenia na sezon 2023 pozostają takie, jak udział w mistrzostwach WEC 2023 w formule „wyścig po wyścigu”, gdy tylko samochód uzyska homologację przez FIA. W międzyczasie będziemy gromadzić kilometry z zespołem Vector Sport, aby jak najszybciej być gotowym. »

CZYTAJ TAKŻE > Gabriel Aubry z Vector Sport

Isotta Fraschini Milano ogłosiła również, że egzemplarze Hypercar będą dostępne dla zespołów klientów. Jednocześnie wersja „Pista” będzie zarezerwowana dla klientów, którzy chcą cieszyć się Tipo 6 na różnych torach, bez wzajemnej rywalizacji. Będą mogli to zrobić samodzielnie lub podczas wydarzeń z innymi właścicielami tego Hypercara. Wreszcie dostępna będzie wersja „Strada”, skierowana do klientów, którzy chcą ją mieć do swojej osobistej kolekcji lub spacerować ulicami we wszystkich krajach, w których będzie dopuszczony do swobodnego obrotu. Cena samochodu zacznie się od 2 750 000 euro bez podatków. 

Wersja Competizione przeznaczona jest do udziału w światowych wyścigach wytrzymałościowych. Ten hybrydowy hipersamochód z napędem na cztery koła jest zasilany energią elektryczną przekazywaną przez przednią oś, a z tyłu znajduje się umieszczony centralnie, 6-litrowy silnik V3 z turbodoładowaniem pod kątem 90° i bezpośrednim wtryskiem. Silnik ten został zaprojektowany we współpracy z Niemcami z HWA i Michelotto Engineering, ale własność intelektualna należy do Isotta Franchini. W tej wersji moc maksymalna ograniczona jest do 700 KM, natomiast przedni silnik elektryczny rozwija moc 270 KM. Całkowita masa samochodu wynosi 1000 kg.

Aerodynamicznie samochód został opracowany w tunelu aerodynamicznym Williams w Wielkiej Brytanii. Podwozie i nadwozie zostały w całości zaprojektowane przez Isotta Fraschini i wyprodukowane przez ARS Technologies. Inne kluczowe komponenty dostarczane są przez ważnych partnerów projektu, takich jak Brembo (hamulce), PWR (układ chłodzenia), Multimatic (zawieszenie), XTrac (skrzynia biegów), Williams (układ akumulatorowy), Pankl (skrzynia biegów) i Bosch (elektronika).

Isotta Fraschini Milano Tipo 6 na zdjęciach:





Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

J

Jean-Yves Hubert

28 o 02:2023

Przód zbyt typowy dla LMP1, jednak płetwa rekina jest całkiem nieźle wykonana. Z boku nie wygląda na vana jak inne LmhLmDhGTP...

Aby napisać komentarz