Toyota demeure toujours en tête des 6 Heures de Spa à la mi-course, mais la marque japonaise a vu sa TS050 Hybrid n°7 perdre les commandes de l’épreuve, au profit de la voiture-soeur n°8, actuellement confiée à Fernando Alonso.
Jednak wydawało się, że numer 7 ma przewagę w tej trzeciej godzinie, w niemal normalnych warunkach na torze, charakteryzujących się głównie utratą prawego przedniego koła na rzecz BR1 nr 17 – SMP Racing of Egor Oruzhev na prawej linii z Kemmelem. Gruz rozrzucony przez Rosjanina podczas powrotu do alei serwisowej zmusił kierownictwo wyścigu do ponownego wydania nowego Full Course Yellow.
Procedura, w wyniku której Fernando Alonso (Toyota nr 8) zjechała z toru na torze Pouhon, zanim obie Toyoty wróciły do boksów.
Wielki obrót dla @alo_oficial, ubiegłoroczny zwycięzca TOTAL 6 Hours of Spa-Francorchamps! #WEC #6HSPA @Toyota_Hybrid pic.twitter.com/YbU8FsSIUa
- WEC (@FIAWEC) 4 maja 2019 r.
Więcej strachu niż szkody dla Hiszpana, który może kontynuować wyścig, ale nie jest w stanie zmniejszyć straty do prowadzącej Toyoty z numerem 7, Kobayashiego licząc z wyprzedzeniem ponad 40 cali.
Jednak po 3:08 cala od mety nastąpił zwrot akcji, gdy numer 7 zjechał do boksów i został wepchnięty do swojego pudełka. Mechanicy rozpoczynają demontaż bocznych części prototypu hybrydowego LM P1, aby zainterweniować w przypadku problemu z czujnikiem.
Samochód nr 7 wrócił na tor w rękach @pechito37 po problemie z czujnikiem.
Teraz mamy @kazuki_info w #8 # TS050 HYBRYDA przejęła od @alo_oficial.#Toyota #6HSPA #PrzesuwanieLimitówDlaLepszego #ToyotaGAZOORWyścig pic.twitter.com/OgYWKIKjjn
- TOYOTA GAZOO Racing WEC (@Toyota_Hybrid) 4 maja 2019 r.
Po kilku minutach unieruchomienia numer 7 w końcu odchodzi, ale wydaje się, że ogólnie stracił jakiekolwiek szanse na zwycięstwo.
Alonso, powracający do alei serwisowej po raz szósty, dominuje w tych 6 Hours of Spa z wygodną przewagą prawie 2 stóp nad Gustavo Menezesem nr 13 Rebellion R3 i ponad 2 minuty 30 cali nad BR1 nr 11. XNUMX – SMP Racing Witalija Pietrowa.
W LM P2, Signatech Alpine nadal dominuje z A470 nr 36 Pierre'a Thirieta, ale Oreca 07 nr 38 – Jackie Chan DC Racing of Ho Pin Tung wpada w zasadzkę po około dziesięciu sekundach.
Najbardziej niezdecydowana walka wydaje się dotyczyć GTE Pro, ponieważ Aston Martin, Ferrari et Porsche se livrent un combat acharné, qui tourne pour le moment à l’avantage de la Vantage n°97 d’Alex Lynn devant la Ferrari 488 n°71 de Davide Rigon et la Porsche 911 n°91 de Richard Lietz.
Clearwater Racing z Ferrari 488 nr 61 Matteo Cressoniego nadal prowadzi w tej kategorii.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)