Trzeba było poczekać do czwartej rundy Super Sezonu Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata 2018-19 (WEC) pour que le trio de la Toyota TS050 n°7 puisse récupérer un trophée de vainqueur. À Fuji (Japon) dimanche, Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi a José Maria Lopez zwyciężyli po sześciu godzinach wyścigów.
#6hFuji Sprawdzone Flaga na zewnątrz, szóste zwycięstwo u siebie @Toyota_Hybrid w Fuji. Gratulacje #7 @kamui_kobayashi @Mikeconway26 @pechito37
間チェッカー、トヨタ7号優勝。トヨタは富士で6勝目。チャンピオンのコンウェイ、小林、ロペスおめでとう#6hFuji #WEC #WECjp pic.twitter.com/mDXdDhw8bo
- WEC (@FIAWEC) 14 października 2018
Impreza rozgrywana na mokrym torze już od pierwszych minut była jasna pod względem charakteru wyścigu w LM P1. Posiadacz tytułu pole position, ale zdyskwalifikowany z powodu nadmiernej prędkości w boksach, Numer 7 szybko wyprzedził LM P1 Non-Hybrid i był na czele imprezy jeszcze przed przerwą w wyścigu.
Toyota nr 8 Sébastien Buemi, Fernando Alonso et Kazuki Nakajima zakończył na drugim miejscu tak naprawdę nie martwiąc się o siostrzany samochód. Na trzecim stopniu podium znajduje się Rebellion R13 André Lotterera, Neela Janiego i Bruno Senny, odrzucony po czterech okrążeniach. Zwróć uwagę na porzucenie w wyniku wypadku Rebelii nr 3 prowadzonej przez Gustavo Menezesa.
#3 @RebellionRacing Zebra wypadła z toru i obraca się na wyjściu z T1
レベリヨン3号車が第一コーナーでスピンしてクラッシュ。#6hFuji #WEC #WECjp pic.twitter.com/NSY9P1usRp
- WEC (@FIAWEC) 14 października 2018
En LM P2, zwycięstwo przypadło Jackie Chan DC Racing, drużynie pływającej pod chińską flagą, która osiągnęła dublet z numerem 37 (Jaafar-Tan-Jeffri) przed numerem 38 (Tung-Aubry'ego-Richelmi).
W sekcji GTEPro zostało zakwestionowane i pomimo przewagi uzyskanej przez Aston Martin Vantage w testach, w niedzielę zielone samochody wypadły dobrze i nie ukończyły nawet w pierwszej piątce. Zwyciężył w Le Mans w czerwcu, Kevin Estre et Michael Christensen (Porsche) enfoncent le clou avec la première position.
BMW poczyniło postępy od swojego pierwszego wyścigu w Spa (Belgia) w maju, o czym świadczy drugie miejsce zdobyte przez Toma Blomqvista i Antonio Félixa Da Costa. Ford GT Andy'ego Priaulxa i Harry'ego Tincknella poniósł porażkę niecałą sekundę za M8 GTE. Jak to często bywa, to właśnie w tej kategorii pokaz był najważniejszy:
Niezłe posunięcie, Bird! @FerrariRaces @sambirdracing #6hFuji #WEC #WECjp pic.twitter.com/14BV3RLAnf
- WEC (@FIAWEC) 14 października 2018
Wreszcie klasa GTE Am zobaczył sukces kolejnego Porsche 911 RSR, nowego zespołu projekt 1, prowadzony przez oficjalnego kierowcę Jörga Bergmeistera, powiązanego z Patrickiem Lindseyem i Egidio Perfetti. Obecny w imieniu Dempsey-Proton Racing, Julian Andlauer napotkał problemy i zajął przedostatnie miejsce.
Znajdź analizę WEC w Fuji przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze AUTO 2187co tydzień, w sprzedaży w poniedziałkowy wieczór w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.
Klasyfikacja LM P1:
Klasyfikacja LM P2:
Ranking GTE Pro:
Klasyfikacja GTE Am:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)