Solidny lider Toyoty nr 7 po dwóch godzinach wyścigów

Toyota z hybrydą nr 050 TS7 Kamui Kobayashiego pozostaje na czele w Spa.

opublikowany 04/05/2019 à 15:40

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Solidny lider Toyoty nr 7 po dwóch godzinach wyścigów

W następstwie neutralizacji w ramach samochodu bezpieczeństwa w ciągu pierwszej godziny, po incydencie pomiędzy ENSO CLM P1/01 n°4 – ByKolles a Oreca 07 n°37 – Jackie Chan DC Racing, wyścig został wznowiony z całkowicie zakłócony porządek, ponieważ różne postoje pod samochodem bezpieczeństwa spowodowały w dużej mierze redystrybucję kart.

Stoffel Vandoorne (BR1 nr 17 – SMP Racing) z łatwością wraca na torAlpine A470 nr 36 – Signatech Alpine André Negaro i przejmuje kontrolę nad wyścigiem nieco ponad 4:30 przed metą. Pomiędzy nowym przywódcą a Mike'a Conwaya (Toyota n°7), 4e au général mais 2e en LM P1, un peu plus de 7″ d’écart.

Sytuacja jest bardziej delikatna w przypadku Toyoty nr 8 Sébastien Buemi, zmuszony do powrotu na swoje stanowisko podczas ostatniej procedury bezpieczeństwa, gdy zbiornik paliwa był prawie pusty, a pitlane było zamknięte.

Szwajcar zatrzymał się jednak na tyle długo, aby dolać niewielką ilość paliwa (zgodnie z przepisami), po czym zrobił kolejny postój pod zieloną flagą, aby zatankować do pełna. W rezultacie różnica między dwoma prototypami hybrydowymi wynosi ponad 40 cali po ustabilizowaniu się pozycji pod zieloną flagą.

Signatech Alpine, a A470 nr 36 powierzono André Negrao se hisse aux avant-postes en LM P2 devant la Oreca 07 n°38 – Jackie Chan DC Racing de Stéphane Richelmi. En GTE Pro, Porsche reste en tête, mais c’est désormais Gianmaria Bruni et la n°91 qui ont pris le relais de Kévin Estre et de la n°92, rejetée en 6e position de la catégorie.

Wyścig przebiegał bez większych incydentów, z wyjątkiem zderzenia nr 217 Dallara P29 – Racing Team Nederland z Frits Van Eerd iAston Martin nr 95, ale zjazd Porsche 911 RSR nr 88 – Dempsey-Proton Racing Gianluca Rody, który popełnił błąd w żwirowej pułapce na zakręcie nr 7 nieco ponad 4 godziny przed metą, powoduje pierwszy pełny Kurs żółty.

Podczas procedury czołowe Toyoty z numerami 7 i 8 zjeżdżają do alei serwisowej (w przypadku dwóch hybryd LM P1 ze zmianą opon), podobnie jak większość samochodów. Po ponownym uruchomieniu o 15:33, Kamui Kobayashi (Toyota nr 7) jest o ponad 43 cale lepsza od modelu nr 8, któremu obecnie powierzono Fernando Alonso. Stoffel Vandoorne ma ponad 2 minuty straty do BR05 nr 1 – SMP Racing.

Signatech Alpine zachowuje kontrolę nad wyścigiem w LM P2, podczas gdy Ferrari objął prowadzenie w wyścigu GTE Pro z numerem 51 Alessandro Pier Guidi, 4 cala przed Porsche 5 RSR nr 911 Richarda Lietza.

Matteo Cressoni wychodzi na prowadzenie w GTE Am w Ferrari 488 nr 61 – Clearwater Racing.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz