L 'Alpine Oczekuje się, że LMDh zacznie działać latem 2023 r

Oczekiwany w kategorii Hypercar WEC w 2024 rokuAlpine Oczekuje się, że LMDh zadebiutuje na torze latem 2023 roku.

opublikowany 26/11/2022 à 12:47

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

L 'Alpine Oczekuje się, że LMDh zacznie działać latem 2023 r

Nicolas Lapierre będzie ważnym elementem rozwojuAlpine LMDh (fot. Julien Delfosse / DPPI)

Po dwóch sezonach w kategorii Hypercar WEC z jego Alpine A480-Gibson, francuski producent tymczasowo wycofa się z najwyższej kategorii samolotówWytrzymałość aby lepiej do niego wrócić w 2024 roku. Po wzięciu udziału w Mistrzostwach Świata na rebadowanym ex-LM P1, to właśnie prototypem spełniającym przepisy LMDh marka Norman będzie dążyć do zwycięstwa w klasyfikacji generalnej 24 godziny Le Mans. Francuski producent ogłosił już współpracę z Oreca w zakresie projektu podwozia (firma Signes wyprodukowała już projekt LMDh Acury), natomiast silnik będzie rozwijany w Wirusy-Châtillon.

LMDh w modelu Alpenglow?

Strzałka A wykorzystała Salon Motoryzacyjny w Paryżu (17–23 października), aby dzięki Alpenglow rzucić okiem na swoją przyszłość w sportach motorowych. Samochód koncepcyjny, który jest zatem zapowiedzią przyszłego francuskiego LMDh. „Jakość Apenglow ma zwiastować pewne cechy naszego Hypercara w 2024 r., wyjaśnił Philippe Sinault, główny zespół dsAlpine Zespół Wytrzymałości Elfów z okazji pokazu oficjalnego filmu 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022. Zamierzamy wystawić dwa samochody. Zespół projektowyAlpine niedawno odwiedzili nasze warsztaty, aby zaprezentować swoje wyniki i był to ważny moment współpracy. Jesteśmy w fazie rozkwitu. »

Czekając na ten nowy hipersamochód, Alpine w przyszłym sezonie będzie rywalizować w LM P2. Niezależnie od tego, czy będzie to jeden, czy dwa prototypy, Signatech zawsze zapewni obsługę techniczną. Sterowniki nie zostały jeszcze potwierdzone, ale jest to już pewne Mikołaj Lapierre nie będzie, choć nie oznacza to końca współpracy Haut-Savoyard z marką ze strzałką A. 38-letni kierowca w 2023 roku skoncentruje się na swoim zespole COOL Racing, który będzie brał udział w azjatyckiej serii Le Mans orazWIĄZY, ale będzie ważnym elementem w rozwoju trójkolorowego prototypu.

„Ponad rok temu objąłem stery COOL Racing, wspomina Nicolas Lapierre. Będę bardzo zajęty pracą w tym zespole, ale będę brał udział w rozwoju nowego Alpine który trafi na tor latem 2023 roku. To wspaniały projekt i nie mogę się doczekać, aż go odkryję. Byłem częścią podróżyAlpine presque depuis son retour dans les courses d’endurance. Nous avons pu gagner en LM P2 aux 24 heures du Mans à trois reprises. L’équipe a beaucoup mûri ces deux dernières années en se battant contre Toyota et Glickenhaus. Nous avons beaucoup d’ambitions pour 2024. »

« Alpine absolutnie chce kontynuować współpracę z Nico i nami, Philippe Sinault powiedział AUTOhebdo podczas 8 Hours of Bahrain, ostatniej rundy sezonu WEC 2022. Pozostaje zatem w całym projekcie. Pojedzie ze swoim zespołem COOL Racing w 2023 r., ale pozostanie z nami przez cały etap rozwoju wokół LMDh, aby przygotować się na przyszłość. » Ponieważ na rok 2024 zaplanowano dwa samochody w kategorii Hypercar, wielu kierowców, zwłaszcza Charles Milesi i Lilou Wadoux, którzy rywalizowali w 2022 r. zespół Richard Mille Racing Team, który w przyszłym sezonie nie będzie kontynuował przygody. „Lubimy ich szkolić i nieuchronnie wyobrażamy sobie, co będzie dalej razem”, wyjaśnia szef zespołu Berruyer. Jeżeli stanowią oni część możliwego spektrum rekrutacji, dotyczy to również kierowców pojazdów jednomiejscowych, w szczególności członkówAlpine Akademia lub podmioty stowarzyszone. 

CZYTAJ TAKŻE > LM P2, LMDh, sterowniki… Po co przyszłość Alpine w wytrzymałości?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz