Le Mans – Audi zdobywa wspaniały dublet w 82. edycji!

Na zakończenie zawodów naznaczonych zwrotami akcji Audi zdobyło wspaniały dublet, wygrywając R18 nr 2 Tréluyera-Fässler-Lottera, który wygrywał już tę imprezę w latach 2011 i 2012.

opublikowany 15/06/2014 à 15:07

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – Audi zdobywa wspaniały dublet w 82. edycji!

Edycja 82e 24 godziny Le Mans réservait des surprises avec le retour de Porsche face à Audi et Toyota. Si ses rivaux ont réussi à se porter en tête de la course, c’est bien le constructeur d’Ingolstadt qui signe une 13e victoire dans la Sarthe (à trois succès du record absolu de Porsche) en signant un retentissant doublé (son second qui vient s’ajouter à cinq triplés). La R18 n°2 de Benoît Tréluyer, Marcel Fässler et André Lotterer s’impose avec deux tours d’avance sur la voiture n°1 de Marc Gené (remplaçant de Loic Duval), Tom Kristensen i Lucas di Grassi, a ona straciła pięć okrążeń z powodu problemów mechanicznych z turbosprężarką.

Po opuszczeniu samochodu nr 3 Bonanomi-Jarvis-Albuquerque na początku zdarzenia, do którego doszło podczas zderzenia z Toyotą nr 8 Mikołaj Lapierre (wideo) Toyota nr 7 z Wurz-Sarrazin-Nakajima była w stanie utrzymać się na czele wyścigu aż do wybuchu pożaru, który spowodował, że około 5 rano została wycofana. Porsche myślało, że dokona tego wyczynu, wykorzystując problemy z turbodoładowaniem, spowalniając wciąż będące w grze R18, ale 919 Hybrid poddało się w ostatnich godzinach. W wyścigu Webber-Hartley-Bernhard nr 20, który odniósł zwycięstwo, uległa awaria, natomiast w wyścigu nr 14 Jani-Dumas-Lieb zawiodła skrzynia biegów.

Toyota ratuje meble, wchodząc na ostatni stopień podium z modelem TS040 firmy Lapierre-Davidson-Bum. Jednak rozczarowanie jest widoczne w japońskiej drużynie, która była faworytem tej edycji. Rebellion Racing osiągnęło znakomity wynik, korzystając jednocześnie z obaw zespołów producentów, zajmując czwarte miejsce z numerem 12 w Prost-Heidfeld-Beche. Siostrzany samochód nr 13 Kraihamer-Belicchi-Leimer wycofał się z eksploatacji z powodu problemu z silnikiem.

Kategoria LMP2 również dała wspaniały występ, a wynik wyłonił się w ostatniej godzinie. Ligier nr 35 G-Drive Racing z Mardenborough-Brundle-Shulzhitskiy był niewątpliwie najszybszy, zanim wystąpiły problemy z silnikiem, które spadły na piąte miejsce. Tym samym zwycięstwo przypadło Jota Sport i załodze nr 38, w skład której wchodzili Simon Dolan, Harry Tincknell i Oliver Turvey, którzy po zwycięstwie Greavesa w 2011 roku zaoferowali pierwszy sukces brytyjskiej drużynie, a drugi Zytkowi.

Ligier z Thiriet z TDS Racing od dawna jest najlepszym pretendentem, ale ofiarą zepsutego piasty padł motocykl nr 46 z Thiriet-Gommendy-Badey i ostatecznie zajął drugie miejsce z pół przewagą minuty zwycięzców. L'Alpine Panciatici-Webb-Chatin również dążył do zwycięstwa, zanim padł ofiarą tego samego problemu.Signatech pocieszy się ostatnim meczem na podium, co jest dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę brak doświadczenia Olivera Webba i Paula-Loupa Chatina.Sébastien Loeb Racing także zanotował bardzo dobry występ podczas swojego debiutu w Sarthe, zajmując czwarte miejsce na Oreca 03R z Rast-Charouz-Capillaire po bezproblemowym wyścigu.

Zdjęcia z 82. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans można obejrzeć na stronie link.

Zapraszamy do zapoznania się z analizą 82. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 1965 AUTOhebdo, dostępną od jutrzejszego wieczoru w wersji cyfrowej, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz