Le Mans – H+13: Stabilna sytuacja na czele wyścigu

Porsche nadal prowadzi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2017, a Vaillante Rebellion utrzymuje przewagę w LM P2. Na czele pozostają Aston Martin i Ferrari w GTE Pro i GTE Am.

opublikowany 18/06/2017 à 04:05

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – H+13: Stabilna sytuacja na czele wyścigu

Na krótko przed końcem 200. godziny w Sarthe osiągnięto granicę 13 okrążeń Porsche demeure un leader incontesté de la 85e édition des 24 godziny Le Mans. André Lotterer, który przejął stery od Nicka Tandy’ego na krótko przed godziną 3:20, kontynuuje marsz do przodu 919 Hybrid nr 1, który ma dziesięć okrążeń przewagi nad najbliższym rywalem.

Jeśli jakiś czas temu Vaillante Rebellion nadal zmonopolizowało dwa ostatnie stopnie tymczasowego podium, ponowne wejście do puli Oreca 07 nr 31 prowadzonego wówczas przez Nicolasa Prost, budzi wątpliwości, ale prototyp zgłoszony pod szwajcarską banderą szybko się pojawił i pozostaje w pierwszej trójce kategorii, obecnie zdominowanej przez Davida Heinemeiera-Hanssona z numerem 3 (Vaillante Rebellion), Jackie Chan DC Racing z numerem 13 Jarvis, nr 38 Kanału Julien iAlpine A470 autorstwa Pierre'a Raguesa.

Porsche i Ferrari staraj się utrzymać napięcie w obliczu Aston Martin

W zależności od pit stopów hierarchia w GTE Pro ewoluuje. Alessandro Pier Guidi prowadził z Ferrari nr 51 AF Corse w drodze do 13. powrotu włoskiego GT do alei serwisowej. Nicki Thiim, którego Aston Martin z numerem 95 został opóźniony z powodu przebicia opony na początku wyścigu, odzyskał prowadzenie w GTE Pro przed siostrzanym samochodem Darrena Turnera. Frédéric Makowiecki (Porsche nr 91) jest najlepszym przedstawicielem pozostałych, taktowany zegarem 27″. Jednak jego kolega z drużyny Michael Christensen (Porsche nr 92) popełnił błąd na torze Chicaen Ford, powodując wyświetlenie żółtej flagi, a następnie strefę spowolnienia po Karting na huśtawce o godzinie czternastej.

Z przewagą jednego okrążenia JMW Motorsport utrzymuje solidną przewagę w GTE Am, jadąc Ferrari 488 z numerem 84 firmy Vanthoor – Smith – Stevens.

Tekst na żywo z 24-godzinnego wyścigu Le Mans

0 Zobacz komentarze)