Le Mans – „Niesamowity” ostatni przejazd w Aston Martinie

W obliczu Corvetty należącej do trio Garcia – Magnussen – Taylor, które wydawało się gotowe na zwycięstwo, Daniel Serra i Darren Turner mogli liczyć na ostatni zwycięski wysiłek Jonny’ego Adama, który zakończył wyścig na mecie w GTE Pro.

opublikowany 18/06/2017 à 18:05

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – „Niesamowity” ostatni przejazd w Aston Martinie

Rzadko przybycie 24 godziny Le Mans, tutaj, w GTE Pro, nie będzie tak konkurencyjny. Do ostatnich chwil podwójnej wieży zegarowej w Sarthe, Aston Martin et Corvette ont émergé comme les deux marques à pouvoir s’imposer dans la catégorie, Porsche, Forda i Ferrari pojawi się bardziej w tyle w ten weekend.

Regularnie plasujący się w czołówce zawodów przez cały wyścig, Vantage nr 97 Daniela Serry – Darrena Turnera – Jonny’ego Adama w końcu zajął ostatnie miejsce w walce z Corvette C7.R. 63 nr XNUMX z Magnussen – Garcia – Taylor, po niepowodzeniach Vantage’a nr 95, który tuż przed godziną 8:30 popełnił błąd w żwirowym zbiorniku.

O ile Daniel Serra zmierzył się już przed południem z Janem Magnussenem o trzecie miejsce, to zemsta pomiędzy Jordanem Taylorem na amerykańskim GTE a Jonnym Adamem na swoim brytyjskim koledze za ostateczne zwycięstwo. Pełen psot manewr na szykanie Raccordement, po pierwszej nieudanej próbie na Arnage, wystarczy, aby uzyskać zdecydowaną przewagę na przedostatnim okrążeniu. Przebicie opony w oponie Corvette położy kres porzuconym już w 2016 roku przez Forda nadziejom na odzyskanie sukcesu w Le Mans.

„Samochód spisał się świetnie przez cały weekend, aż do ostatniego przejazdu– wyznaje Jonny Adam. Kiedy w Arnage pojawiła się szansa, musiał ją wykorzystać. Niestety zacząłem trochę szeroko, a on odzyskał niewielki margines. Kluczem było skupienie się na naszych celach i wspaniale było być w tej sytuacji i walczyć do końca. To spełnienie marzeń. Moim marzeniem było wystartowanie w tym wyścigu, a zwycięstwo przy drugiej próbie jest wielkim osiągnięciem, szczególnie zrobić to z tymi dwoma facetami, którzy są świetnymi kolegami z drużyny i byli bardzo szybcy w samochodzie. »

Atut i zrozumienie

Wśród opon zgłoszonych do GTE Pro Aston Martin wyróżnia się ewolucją w oparciu o gumę Dunlop, podczas gdy jego rywale są wyposażeni w opony Michelin. Różnica, którą Darren Turner podkreślił w wyniku z weekendu.

„Współpraca z Dunlopem była idealna, wierzy Turner. Nie moglibyśmy osiągnąć tego wyniku bez współpracy z nimi, ale także bez dzielenia samochodu z Danielem i Jonnym. Ostatni przejazd Jonny'ego był niesamowity: utrzymywanie takiej presji na Corvetcie było niesamowite. Wyścig był trudny. Konkurencja zareagowała. Będąc w tej pozycji pod koniec wyścigu, Jonny był w stanie wywrzeć presję i podjąć próbę wykonania tego manewru. To reprezentuje prawdziwy wysiłek zespołowy. Zasługujemy na to. W ostatnich latach zespół naprawdę podniósł poziom. Nikt za kierownicą tak naprawdę nie popełnił żadnego błędu i właśnie to musieliśmy zrobić, aby mieć pewność, że wygramy wyścig. »

Tandem Turner – Adam wcielił się także w rolę starszego brata Daniela Serry, zwerbowanego na ten sezon przez Astona Martina. Brazylijczyk utrzymuje także bliskie relacje z firmą Dunlop, dla której regularnie pracował jako kierowca testowy. „Jestem wdzięczny AMR, Dunlopowi i moim kolegom z zespołu, którzy bardzo pomogli mi zrozumieć kilka rzeczy, wyścigi i to, jak to działa. Właśnie wygrałem największy wyścig w sportach motorowych. » przyznaje Serra.

Z tej okazji Aston Martin Racing odniósł czwarty sukces w Le Mans, po zwycięstwach w GT1 w 2007 i 2008 roku (z Darrenem Turnerem w składzie) oraz sukcesie w 2014 roku w GTE Am.

Pełny raport i analizę 85. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, opracowanego przez naszych specjalnych korespondentów w Sarthe, znajdziesz w numerze 2119 AUTOtygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz