O ile nowe LMP2 spodziewane są najwcześniej w 2024 roku, to obecne doczekały się korekty na sezon 2022, którego debiut zaplanowano na 18 marca wraz z premierą 1000 mil od Sebring.
« Na początku 2021 roku Automobile Club de l'Ouest (ACO) i Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wprowadziły pewne zmiany w przepisach dotyczących kategorii LMP2, aby pomóc w rozwarstwieniu pomiędzy nowymi Hypercarami i LMP2. Eksperymenty wykazały, że symulacje były prawidłowe i konieczne były zmiany– czytamy w komunikacie prasowym ACO.
W obliczu tej sytuacji ACO i FIA wraz z przedstawicielami zespołów zdecydowały się przeprowadzić „ korekty » regulaminu LMP2 na przyszły rok. Pierwszy dotyczy silnika Gibsona, elementu wspólnego dla wszystkich samochodów tej kategorii. W związku z tym jego moc została zmniejszona na rok 2022.
Ponadto zestaw aerodynamiczny w „ Le Mans » zostanie przyjęte na cały sezon WEC podczas European Le Mans Series zespoły będą używać „standardowego” nadwozia. Z regulacji nie jest zwolniony również zbiornik paliwa, którego pojemność wzrośnie z 75 do 65 litrów od 2022 r..” ACO i FIA współpracują z producentami w celu uzgodnienia prostej i obowiązkowej metody wdrożenia tej zmiany ".
Wreszcie czas jazdy zostanie dostosowany do ilości paliwa znajdującego się na pokładzie prototypu, wskazują ACO i FIA. " Te postanowienia regulacyjne wynikają z chęci zespołów i organizatorów dodania osi strategicznej i logicznych decyzji na rzecz pojawienia się Hypercarów. "
CZYTAJ TAKŻE > Ex-LMP1 będą mogły jeździć w Hypercarach w 2022 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)