Toyoty zwalniały bardzo powoli na Spa

Najnowsza wersja EoT poważnie ukarze dwie Toyoty TS050 Hybrid podczas 6-godzinnego wyścigu w Spa.

opublikowany 04/08/2020 à 12:06

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Toyoty zwalniały bardzo powoli na Spa

Po pięciu miesiącach przerwy WEC powróci do swoich praw w przyszłym tygodniu w Belgii podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps. Tradycyjnie runda belgijska będzie próbą generalną przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans (19-20 września).

Jeśli Ginetta będzie rzucała się w oczy swoją nieobecnością, a Rebellion Racing będzie obecne tylko w jednym samochodzie, szwajcarski zespół i jego R13 pod wodzą Bruno Senny-Normana Nato-Gustavo Menezesa będą miały realną szansę na zwycięstwo, biorąc pod uwagę EoT zaprezentowany przez władze .

En effet, leader du championnat, la Toyota TS050 Hybrid n°7 ne devrait pouvoir rouler qu’à 3 »52 de ses meilleurs chronos théoriques, quand Nr 8 zostaje ukarany karą 3”08. Niewymierny handicap! Szwajcarski samochód, dzieło Oreki, w swoich najlepszych teoretycznych czasach straci „tylko” 1”58, czyli tyle samo, co Enso CLM P1/01-Gibson, który po raz pierwszy w tym sezonie pojawi się w WEC.

Ponadto w GTE Pro minimalna waga Ferrari 488 GTE Evo est fixé à 1280 kg contre 1277 à la Porsche 911 RSR-19 et 1257 à l’Aston Martin Vantage AMR. Wreszcie balast sukcesu rządzący GTE Am zmusza Vantage AMR nr 98 do uniesienia 25 kg nadwagi, czyli tyle, ile w przypadku Ferrari nr 90 w TF Sport i o 10 więcej niż w mistrzostwach Ferrari 488 GTE nr 83 w AF Corse lider.

0 Zobacz komentarze)