Nowy format kwalifikacji w WEC, trwający 15 minut w każdej kategorii, począwszy od GTE, następnie LM P2, a na końcu najważniejsza kategoria Hypercar, został dobrze przyjęty. Ten wzrost mocy, a także możliwość poszukiwania czystych osiągów bez konieczności znajdowania na swojej trajektorii wolniejszego samochodu, spotkały się z szerokim uznaniem na padoku. „Celem kwalifikacji jest dostrzeżenie wewnętrznego potencjału każdej osoby, notait Frédéric Makowiecki, pilote Porsche. Ten format oferuje każdemu możliwość osiągnięcia doskonałości w tej dziedzinie i eliminuje potrzebę zarządzania ruchem. Co jest dobrą rzeczą. »
Ta sama historia z Pascalem Vasselonem. „Powiedzmy, że jest lepiej, gdy jest mniejszy ruch, explique le directeur technique de Toyota. Kwalifikacja reprezentuje hierarchię i nie chcemy, aby ruch uliczny był przeszkodą w osiąganiu wyników. Fakt, że te trzy kategorie zostały rozdzielone, pozwala każdemu samochodowi znaleźć się tam, gdzie na to zasługuje”.
Jednomyślna opinia dyrektorów drużyn WEC
Dla Philippe’a Sinaulta, szefa zespołu Signatech:Alpine, jest to format, który powinien zostać przyjęty już dawno temu. " To jest bardzo dobre, cieszy się francuski menadżer. Pozwala to dobrze rozgrzać hamulce i wyprzedzić dwa pociągi. Kwalifikacje muszą być najdoskonalszym wyrazem osiągnięć i jest to wspaniałe ćwiczenie, które niekoniecznie było podkreślane Wytrzymałość. Pozwala także kierowcom na wysunięcie się do przodu. Bardzo podobało mi się to pierwsze doświadczenie. »
Bez wątpienia jako Formuła 1, czy można byłoby posunąć tę koncepcję dalej, aby uczynić z niej prawdziwy spektakl, nawet jeśli oczywiście w wyścigach długodystansowych zdobycie pole position ma bardziej znaczenie honorowe niż kluczowe w wyścigach?
CZYTAJ TAKŻE > Michelin reaguje na zanik kabin grzewczych
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)