Żadnych nadmiernych zaufania w Toyota Gazoo Racing

Dominujące przez cały tydzień Toyoty są faworytami 89. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który rozpocznie się o 16:21 w najbliższą sobotę, XNUMX sierpnia. Niemniej jednak problemy napotkane na Monzy zwiększają ryzyko wystąpienia problemu mechanicznego.

opublikowany 21/08/2021 à 12:21

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Żadnych nadmiernych zaufania w Toyota Gazoo Racing

Toyota a montré sa force toute la semaine à l’occasion des différentes séances d’Essais Libres mais aussi et surtout lors de l’Hyperpole où le 3:23.900 de Kamui Kobayashi wpadł w panikę, " Wiemy, że Toyota zawsze trochę trzyma tempo, a Kamui jest tu superszybki na jednym okrążeniu. Spodziewaliśmy się, że będzie to mniej niż sekunda, a ostatecznie osiągnęliśmy wynik 1.6. W naszych oczach różnica była trochę za duża, ale nie mieliśmy też doskonałych kwalifikacji pod względem zarządzania. Jesteśmy trochę zaskoczeni, ale nie daleko od tego, czego się spodziewaliśmy”– oznajmił pilot Alpine Mikołaj Lapierre, były rezydent japońskiej drużyny. Nawet Pascal Vasselon, dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing, był zaskoczony takim trikiem: „ Nie spodziewaliśmy się czystego wyniku 23.9, kierowcy pobili symulację. »

Pod względem tempa japońskie samochody pokazały, że wyraźnie wyprzedzają konkurencję, nawet jeśli japoński klan miał na oku Glickenhaus. „ Glickenhaus nie powinien być eliminowany, ostrzega Pascal Vasselon. Są trochę wolniejsi, niż się spodziewaliśmy po Monzie, ale to ich pierwsze 24 godziny i Le Mans jest dość specyficzny dla samochodów i kierowców. Myślę, że nadal mogą poprawić się przed wyścigiem, tak jak to zrobili na Monzy. Tę weekendową trasę mamy w pamięci, bo zaskoczyła nas ich tempo. W Le Mans możemy spotkać podobną niespodziankę, ponieważ oni mają potencjał, aby być najszybsi, biorąc pod uwagę współczynniki wydajności. »

 

Niezawodność, o której mowa

Ostatecznie jedynym elementem, który wydaje się być w stanie zatrzymać postęp Toyoty, mogą być problemy z niezawodnością. Na Monzy oba samochody napotkały problemy: „ 8:7 na torze Monza zaobserwowaliśmy zanieczyszczenie paliwa smarem, co było niezwykle trudne do zauważenia, ponieważ smar nie był widoczny. A XNUMX był to problem elektroniczny », wyjaśnia Vasselon. W ten sposób najmniejszy problem może przynieść korzyść Alpine lub Glickenhaus… lub nawet LM P2. „ Les LM P2 ne devraient pas trop interférer avec la course des Hypercars dans le sens où elles ne devraient pas être trop difficiles à passer dans les lignes droires. Par contre, ce qui est clair, c’est qu’elles sont proches, entre deux et trois secondes, et nous n’avons donc pas le droit de passer une demi-heure au box. Par exemple, avec ce qu’il s’est passé en 2014, où l’Audi qui gagne passe 25 minutes au box, ou en 2017 avec la Porsche qui gagne passe une heure au box… Si une Hypercar passe plus d’une demi-heure aux stands cette année, la victoire sera pour une LM P2. Nous n’avons pas de marge pour un problème de plusieurs minutes »– wyjaśnia francuski inżynier.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, zwycięstwo powinno nastąpić pomiędzy obiema japońskimi załogami. Czy po trzech kolejnych sukcesach numeru 8 szczęście w końcu obróci się w stronę numeru 7 z trio? Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi, Jose Maria López ? " Wszyscy kierowcy są w szczególnym stanie umysłu, gdy zbliżają się do Le Mans. Być może dzieje się tak jeszcze bardziej w przypadku 7, ponieważ Le Mans kilka razy im wymknęło się, przynosząc kierowcom niesamowitego pecha. Szczególnie w zeszłym roku, ponieważ w ich samochodzie wykryto wadliwy układ wydechowy, za co zespół ponosi część odpowiedzialności podczas sprawdzania jakości swoich dostawców, podczas gdy w samochodzie 8 można go było znaleźć. Kierowcy to sportowcy na wysokim poziomie i mają tę zdolność do zapomnienia w danym momencie wszelkich wyobrażeń o presji zewnętrznej, aby skoncentrować się na tym, co mają do zrobienia, bez przeszkadzania im przez przeszłość lub przyszłość. To właśnie wyróżnia najlepszych sportowców. »

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz