Pascal Vasselon: GR 010 to „zupełnie nowy samochód”

Dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing opowiada nam więcej o GR 010 Hybrid.

opublikowany 13/01/2021 à 11:00

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Pascal Vasselon: GR 010 to „zupełnie nowy samochód”

Jakie są główne różnice między hybrydą TS050 a hybrydą GR010 (zobacz zdjęcia tutaj)?

Jeżeli wymiary się różnią, główna różnica dotyczy architektury układu hybrydowego. W LM P1 mogliśmy zastosować różne systemy. Od teraz przepisy wymagają od nas posiadania jednego SREC (System odzyskiwania energii kinetycznej. Przyp. red.) i pojedynczy elektroniczny układ hamulcowy, oba z przodu. Przyniosło to wiele zmian i wyzwań. Na przykład nie mamy już MGU (Silnik. Nota redaktora) z tyłu i dlatego należy użyć rozrusznika, a tylny układ hamulcowy jest teraz całkowicie hydrauliczny, jak w tradycyjnym samochodzie wyścigowym.

Jaki procent części mają wspólne oba samochody?

Z wyjątkiem części ogólnych, takich jak przełączniki, czujniki i inne, praktycznie nie można było przenieść żadnych części, ze względu na fakt, że filozofie przepisów, którym podlegają te dwa samochody, są zupełnie inne. To zupełnie nowy samochód.

Jakich czasów możemy się spodziewać po wprowadzeniu nowego rozporządzenia?

Ma to znaczący wpływ na czasy okrążeń. Celem jest, aby wydajność była bardziej przystępna cenowo. Jednak poszukiwanie wydajności generuje koszty. Wysiłki mające na celu redukcję kosztów idą zatem w parze z akceptacją obniżonej wydajności. Spodziewaj się wydłużenia czasów okrążeń o około 10 sekund w Le Mans i o cztery lub pięć sekund na klasycznym torze o długości 5 km.

© Toyota Wyścigi Gazoo

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz