Peugeot przedstawia technologię hipersamochodu Le Mans

Producent z Sochaux ujawnił dziś rano architekturę techniczną układu napędowego swojego Hypercara Le Mans.

opublikowany 14/12/2020 à 05:08

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Peugeot przedstawia technologię hipersamochodu Le Mans

Prawie trzy miesiące po ujawnieniu, że powrócił do najwyższej kategoriiWytrzymałość można by to zrobić za pomocą LMH (Le Mans Hypercar), a nie LMDh (Le Mans Daytona h), Peugeot mówi więcej o technologii, która będzie napędzać młodszą siostrę 908.

« Architekturę układu napędowego Peugeot Hybrid4 500KW zdeterminowały gęste specyfikacje, regulowane nowymi przepisami mistrzostw, podkreśla François Coudrain, dyrektor programu ds. zespołów napędowych. Początkowo rozważaliśmy zaprojektowanie silnika z pojedynczą turbosprężarką, ale nie pozwoliło nam to osiągnąć naszego celu, jakim było obniżenie środka ciężkości silnika. Silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem stanowi najlepszy kompromis pomiędzy technologią, wagą, architekturą, niezawodnością i wydajnością. »

Dlatego też LMH tricolor będzie napędzany 6-litrowym silnikiem V2,6 z podwójnym turbodoładowaniem, otwartym pod kątem 90°. Jednostka podłączona do tylnej osi o mocy 500 kW (680 KM) i masie 165 kg.

Ten ostatni będzie sprzężony z siedmiobiegową zrobotyzowaną skrzynią biegów i silnikiem elektrycznym działającym na przednią oś, dzięki czemu Lioness będzie, podobnie jak nowy, tymczasowym napędem na cztery koła. Toyota. Silnik/generator elektryczny o mocy 200 kW został określony i zdefiniowany przez Peugeot Sport.

© Peugeot Sport

« Silnik/generator elektryczny zostanie sprzężony z bardzo lekką, wysokowydajną skrzynią biegów oraz przetwornicą najnowszej generacji, która przekaże moc z akumulatora na silnik, – kontynuuje François Coudrain. Będzie mógł błyskawicznie wykorzystać całą energię udostępnioną mu przez akumulator, w szczególności dzięki oprogramowaniu, które będzie realizować strategie energetyczne łańcucha trakcyjnego. Doświadczenie zdobyte przez PSA Motorsport w wyścigach WRC et Formuła E pomoże nam w rozwoju oprogramowania do zarządzania systemami informatycznymi i energetycznymi (odzysk energii podczas hamowania, moc podczas przyspieszania, czas reakcji, zmniejszenie zużycia paliwa. Nota redaktora). »

Wreszcie, co nie jest zaskoczeniem, energia będzie magazynowana w akumulatorze opracowanym wspólnie z firmą Saft, światowym liderem w tej specjalności i będącym własnością firmy Total. Wysoka gęstość, duża moc i wysokie napięcie (900 woltów) muszą być doskonale zintegrowane z procesem zarządzania energią w łańcuchu trakcyjnym. Dzięki ponad dziesięcioletniemu doświadczeniu w F1i w oparciu o specyfikacje ustalone przez Peugeot Sport inżynierowie firmy Saft wybrali najlepszy typ ogniw i opracowali akumulatory dostosowane do wytrzymałości, która przedkłada gęstość mocy nad energię.

 

 

« Wyzwanie numer 1 – inteligencja dyscypliny – polega na jak najlepszym wykorzystaniu energii zmagazynowanej w akumulatorze, wyjaśnia Kamen Nechev, dyrektor ds. technologii w firmie Saft. Do tego potrzebne są akumulatory, które pozwolą na bardzo szybkie doładowanie, ogniwa o dużej pojemności, a jednocześnie zespół, który w możliwie najkrótszym czasie będzie w stanie dostarczyć maksymalną moc. Optymalizując zarządzanie ładunkiem i dostępną mocą w czasie rzeczywistym, będziemy mieli najbardziej konkurencyjne urządzenie. »

Nowy akumulator zostanie umieszczony w karbonowej tacy umieszczonej pod zbiornikiem paliwa, za kierowcą, wewnątrz skorupowej konstrukcji samochodu.

Aby dowiedzieć się wszystkiego o układzie napędowym Le Mans Hypercar Peugeota, nie przegap naszego wydania tygodnia, dostępnego dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz od środy 16 grudnia w kioskach.
 

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz