Peugeot podkreśla „ogromny postęp zespołu” prezentując 9X8 na torze Fuji

Peugeot opuszcza Fuji z pewnością bez podium, ale z dobrym postępem od czasu Monzy i powodem do satysfakcji z rozwoju 9X8.

opublikowany 12/09/2022 à 11:37

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Peugeot podkreśla „ogromny postęp zespołu” prezentując 9X8 na torze Fuji

Bez podium, ale mnóstwo powodów do satysfakcji w Fuji dla Peugeota © Paulo Maria / DPPI

Uśmiechy, ale przede wszystkim ulga w drużynie gospodarzy Peugeot sport. Po katastrofalnym debiucie 9X8 na torze Monza w lipcu, francuska ekipa nadrobiła zaległości w niedzielę podczas 6-godzinnego wyścigu Fuji. Francuska drużyna nie napotkała żadnych problemów w piątek i sobotę podczas treningów i kwalifikacji. Podczas wyścigu 9X8 nr 94 toczyła się przez długi czas w rurach wydechowychAlpine, przed pozostawieniem w garażu na 20 minut z powodu wycieku oleju. Numer 93, wolniejszy od swojego siostrzanego samochodu, pozostawał w pudełku „tylko” 6 minut w ciągu sześciu godzin wyścigów, będąc ofiarą tego samego problemu.

Jeśli wydajność jeszcze nie istnieje, nadal w znacznie niższym tempie niż Toyota, jest to dla Peugeota niezła poprawa pod względem niezawodności. „Te 6 godzin na Fuji pokazuje ogromny postęp zespołu, mechaników i inżynierów od czasu Monzy. Rozwiązaliśmy wszystkie problemy z niezawodnością napotkane podczas pierwszego uruchomienia. Nasz weekend, piątek, sobota i pierwsze dwie godziny ścigania w Fuji przebiegły bez żadnych problemów.” powiedział Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport.

„Jeśli utrzymamy ten sam margines postępu w przypadku Bahrajnu, będzie to więcej niż pozytywne”

Obydwa 9X8 ukończyły wyścig – nr 93 na 4. miejscu, nr 94 na 20. miejscu – co stanowi wyraźną poprawę w porównaniu z Monzą, gdzie tylko nr 93 zdobył flagę w szachownicę, zajmując 33. pozycję. Olivier Jansonnie wyraża swój optymizm co do kontynuacji przygody w WEC, a teraz szukamy osiągów na następny wyścig ” Jeśli w przypadku Bahrajnu utrzymamy ten sam margines postępu, będzie on więcej niż pozytywny, zwierzył się francuski dyrektor techniczny. Podczas pierwszych przejazdów w wyścigu pokazaliśmy dobre tempo. Od teraz będziemy mogli skupić się na postępach w wykonaniu. Napotkaliśmy problem, prawdopodobnie podobny, w obu samochodach. Musimy także przyjrzeć się bliżej zachowaniu i użytkowaniu opon. Na każdym obwodzie odkrywamy i uczymy się! »  

Peugeot „Mógł powalczyć o podium” uważa Duval

Po stronie pilotów ulga mieszała się z odrobiną frustracji, szczególnie w przypadku załogi nr 94. Wyraźnie w rytmieAlpinepodium było w zasięgu ręki, zanim wyciek oleju zniweczył nadzieje całej trójki. „Gdyby nie ten problem występujący w obu samochodach i łatwy do rozwiązania, moglibyśmy regularnie walczyć o podium, zadeklarowane Loic Duval. Byłoby ciasno, ale da się grać. Jestem trochę zaskoczony naszymi wynikami w wyścigu w porównaniu z wynikami w kwalifikacjach. Jesteśmy bliżej konkurencji. Lepiej rozumiemy okno użytkowania opon, nawet jeśli musimy się jeszcze uczyć. »

Numer 9 8X94, znacznie szybszy od numeru 93, przyniósł Peugeotowi ogromne powody do zadowolenia. Za kierownicą Jamesa Rossitera francuski Hypercar podjechał, by łaskotać byłego LMP1Alpine, dzięki uprzejmości siostrzanego samochodu prowadzonego przez Jeana-Érica Vergne’a. „Miałem naprawdę fajny przejazd, ponieważ samochód był doskonale wyważony. Dziękuję Jean-Ericowi [Vergne] za przepuszczenie mnie, ponieważ naprawdę mogłem narzucić tempo. Poza tym małym off-roadem, podczas którego trzeba było ominąć GT, muszę przyznać, że moja sesja za kierownicą wypadła bardzo pozytywnie. Dziękuję także całemu zespołowi, bo od czasu Monzy, co za ewolucja 9X8! ", cieszył się 39-letni brytyjski pilot. Następny krok Peugeota: 8-godzinny wyścig w Bahrajnie (12 listopada), którego celem będzie poprawienie osiągów i ugruntowanie niezawodności modelu 9X8.

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz