Porsche wygrywa u siebie

Niemiecka marka kontynuowała swoją dynamikę podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, wygrywając 6-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Webber – Hartley – Bernhard odniósł pierwszy sukces w tym roku.

opublikowany 24/07/2016 à 19:10

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Porsche wygrywa u siebie

Porsche a finalement triomphé de son grand rival Audi sur leur terre du Nürburgring. Les champions du monde ont dans un premier temps vu les Audi R18, revigorées depuis les 24 godziny Le Mans z nowym pakietem aerodynamicznym, który wydawał się zadowalający, dominując na początku wyścigu.

Dzięki pit stopowi pod Full Course Yellow, ustawionym na gruz na torze, Porsche wyjdzie na prowadzenie, a 919 Hybrid nr 2 Jani – Dumas – Lieb zwolniło na początku wyścigu z wirowaniem. Numer 1 powierzony Webberowi – Hartleyowi – Bernhardowi, zmuszony do zatrzymania się w drugiej godzinie po powolnej przebiciu opony, szybko wrócił za siostrzanym samochodem, aby wspiąć się na drugą pozycję.

Prowadząc w połowie wyścigu i do rozpoczęcia piątej godziny, numer 2 straci jednak wszystko po karze nałożonej na Marca Lieba za kolizję z samochodem nr 911 Abu Dhabi – Proton Racing Porsche 88 RSR.

Wystarczająco, aby pozwolić Marka Webbera, Timo Bernharda i Brendon Hartley na nieco ponad godzinę przed końcem zapewnić sobie pierwsze miejsce i ukończyć wyścig pod flagą w szachownicę z sekundową przewagą nad Audi R18 z numerem 8 z Duval – di Grassi – Jarvis. To pierwszy sukces mistrzów z 2015 roku, których ostatnie zwycięstwo w XNUMX r WEC sięga zeszłorocznej rundy w Szanghaju.

André Lotterer, związany z Marcelem Fässlerem w Audi R18 nr 7, stanął na podium przed Porsche nr 2, które kierunek wyścigu zmusił do zatrzymania się 35 stóp przed metą w celu przeprowadzenia naprawy tylnego skrzydła, konsekwencje kontakt z LM P2, gdy Jani walczył z Audi R18 nr 7.

Jamais en lice pour la victoire, Toyota conclut l’épreuve aux cinquièmes et sixièmes rangs. Les TS050 Hybrid ont lutté en début de course avec un choix de pneus délicat, et n’ont retrouvé un rythme satisfaisant que dans la dernière partie de l’épreuve.

W prywatnym LM P1, Rebellion logicznie wygrywa dzięki R-One nr 12 Heidfelda – Prost – Łopata przed drogą nr 13 Kraihamer – Tuscher – Imperatori. CLM P1/01 ByKolles Racing poddał się.

Signatech-Alpine osiąga nowy sukces w LM P2 po zdominowaniu prawie wszystkich 6 godzin na torze Nürburgring. L'Alpine A460 nr 36 z Lapierre – Menezes – Richelmi zajął w sumie ósme miejsce i wyprzedził 2 Ligiera JS P43 z RGR autorstwa Moranda z Senny – Albuquerque – Gonzalez. ESM zamyka pierwszą trójkę z numerem 2 Ligierem JS P31 Dalziel – Derani – Cumming. Złe działanie modelu Oreca 05 nr 26 należącego do G-Drive Racing, który wycofał się z eksploatacji w związku z problemem ze skrzynią biegów.

Ferrari zdobywa dublet w GTE Pro dzięki zwycięstwu pary Bruni – Calado na 488 nr 51 przed nr 71 Bird – Rigon, który w ciągu ostatnich dwóch godzin uzyskał najlepszy wynik w konkursieAston Martin Vantage nr 95 Thiima – Sorensena, wieloletniego lidera w kategorii, przed utratą czasu podczas ostatniego żółtego pełnego toru.

Ford miał bardziej skomplikowany weekend z pożarem na drodze nr 67 w Franchitti – Priaulx – Tincknell podczas pierwszego postoju w pit stopie, kiedy pojazd nr 66 w Pla – Mücke zajął dopiero czwarte miejsce po tym, jak został ukarany znaczną karą w ostatniej godzinie przejazd za naruszenie zasad tankowania.

Aston Martin wygrywa w GTE Am za kierownicą Vantage nr 98 Dalla Lana – Lauda – Lamy który wyprzedza nr 911 KCMG Porsche 78 RSR firmy Henzler – Camathias – Ried. Pomimo wpadnięcia w żwirową pułapkę w pierwszych godzinach i 20-sekundowej kary podczas postoju za przekroczenie prędkości na żółtym torze, bolid nr 458 AF Corse Ferrari 83 Italia, w którego skład wchodzą Rui Aguas, François Perrodo i Emmanuel Collard, odgrywa ważną rolę trzecie miejsce z szansą na mistrzostwo. Zawody nr 7 Larbre Compétition de Ragues – Ruberti – Yamagishi Corvette C50.R uplasowały się na czwartym miejscu.

Pełny raport i analizę 6-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring, sporządzoną przez naszych specjalnych korespondentów w Niemczech, można znaleźć w numerze 2073 magazynu AUTOtygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

Ostateczny ranking

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz