Prolog – EL2: Czas dla JOTA, liczba okrążeń dla Toyoty

Hertz Team JOTA ustanowił najlepszy czas w poniedziałkowej drugiej sesji treningowej prologu WEC. Toyoty pokonały okrążenia bez problemu.

opublikowany 26/02/2024 à 21:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Prolog – EL2: Czas dla JOTA, liczba okrążeń dla Toyoty

Zdjęcie: François Flamand / DPPI

  • Tym razem wszyscy byli na zewnątrz. Po opcjonalnej pierwszej sesji treningowej z zaledwie dziewięcioma samochodami na torze przez trzy godziny, druga, obowiązkowa sesja jazdy tego dnia była pełna.
  • Comme un peu plus tôt dans la journée, c’est une Porsche 963 de Hertz Team JOTA qui s’est montrée la plus véloce sur un tour avec une marque de référence en 1:40.541 établie par Callum Ilott sur la n°12.
  • Antonio Fuoco umieścił Ferrari 499P n°50 na drugim miejscu z czasem 1:40.673, tuż przed drugim Hertz Team JOTA, numerem 38, którego najlepszy czas uzyskał niejaki Jenson Button z czasem 1:40.950.
  • Si elles n’ont pas particulièrement brillé en termes de chrono sur un tour, les deux Toyota ont limé le bitume pendant ces cinq heures de roulage. 13e avec un meilleur tour en 1:42.452, la n°8 a parcouru 138 boucles du circuit de Losail. 16e avec un temps en 1:42.736, la n°7 a couvert 127 tours. Aucune autre équipe n’a accumulé autant de kilomètres lors de cette séance.
  • Jeśli chodzi o nowości, BMW M Hybrid V8 uplasowały się na 8. i 11. miejscu, na poziomie oficjalnych Porsche. Przejechali odpowiednio 113 okrążeń dla numeru 15 i 112 dla numeru 20.
  • Lamborghini SC63 ustanowiło 15. najszybszy czas w czasie 1:42.627 na ukończone 90 okrążeń. Drobne problemy zepsuły sesję włoskiego producenta.
  • W Alpineokrążenia w czasie 1:43.066 (nr 36) i 1:43.127 (nr 35) plasują je na ostatnich miejscach w kategorii Hypercar (17. i 18.). Jednakże dwa francuskie prototypy pilnie jechały na torze, wykonując 97 okrążeń przez trio Lapierre, Schumacher, Vaxiviere i 102 dla Chatin, Habsburg, Milesi.
  • Peugeot umieścił samochód w pierwszej dziesiątce, zajmując 10. miejsce za numerem 7 Nico Müllera, Mikkela Jensena i Jean-Erica Vergne'a z czasem 93:1. Nr 41.587 z Loic Duval, Paul di Resta i Stoffel Vandoorne zajęli 12. miejsce z czasem 1:42.397. Obydwa pojazdy 9x8, które wciąż ewoluują w konfiguracji na rok 2023, przekroczyły granicę 100 okrążeń.
  • Trudna sesja dla Isotty Fraschini. Mały kciuk zajął ostatnie miejsce w kategorii Hypercar z najlepszym okrążeniem 1:44.269 i przejechanymi zaledwie 85 okrążeniami. Co jest ogólnie najgorsze w tej klasie.
  • Jeśli chodzi o LMGT3, dwa Porsche 911 GT3 R zrobiły wrażenie liczbą przejechanych kilometrów. 117 okrążeń zostało przejechanych przez numer 91 Manthey EMA i 114 przez numer 92 Manthey Pure Rxcing. Tylko dwa inne samochody w tej kategorii przekroczyły w tej sesji 100 okrążeń:Aston Martin Vantage GT3 nr 27 zespołu Heart of Racing (104) i Ferrari 296 GT3 nr 55 Vista AF Corse (100).
  • Najlepszy czas LMGT3 ustanowił McLaren United Autosports nr 720 3S LMGT59 Evo (James Cottingham, Nicolas Costa, Grégoire Saucy) w czasie 1:54.480.
  • Trzecia sesja tego Prologu WEC Rok 2024 rozpocznie się we wtorek rano o godzinie 8:00. Będzie on śledzony w formie tekstu na żywo na AUTOhebdo.fr od godz. 7:45.

Ranking drugiej sesji Prologu WEC 2024:

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz