Teraz jest to pewneAlpine wystawi dwa samochody na następny sezon WEC. Zespół A fléché wystartuje zatem dwoma samolotami A470, Oreca 07 ze zmienioną nazwą francuskiej marki, w kategorii LM P2. Tylko dwóch pilotów zostało zatwierdzonych do udziału w tym nowym ćwiczeniu. Dwóch stałych bywalców domu od czasu Matthieu Vaxiviere i André Negrao wracają na kolejny rok do firmy Dieppe.
Francuz i Brazylijczyk nie będą jednak jechali jednym samochodem, gdyż Limougeaud pojedzie numerem 35, a mieszkaniec Campinas (Brazylia) zasiądzie za kierownicą numeru 36. Ich koledzy z drużyny nie są jeszcze znani, ale wyróżnia się kilka tropów.
Lapierre z COOL Racing
Mikołaj Lapierre nie będzie towarzyszył przyjaciołom, z którymi był wicemistrzem świata w 2022 roku w kategorii Hypercar. Haut-Savoyard będzie dobrze ścigał się w LM P2, ale poświęci się swojemu własnemu zespołowi COOL Racing w Azji Le Mans Serie oraz w Europejskiej Serii Le Mans. Jednak nie opuszcza owczarni Alpine ponieważ będzie zaangażowany w rozwój LMDh zaplanowany na 2024 r. i w którym logicznie rzecz biorąc powinien zająć swoje miejsce w konkursie.
W ostatnich latach Signatech zajmował się obsługą m.inAlpine A480 w Hypercar i Oreca 07 zespołu Richard Mille Racing w LM P2. Marka zegarków wycofała się ze sponsoringu na nowy sezon, Alpine zdobądź ten prototyp, ale co ze sterownikami?
Z naszych informacji wynika, że Lilou Wadoux pójdzie drogą GTE Am i AF Corse nr 83, którego sponsorem będzie nie kto inny jak… Richard Mille. Młoda Francuzka pilotowała także m.in Ferrari 488 GTE Evo podczas ostatniego testu debiutantów w Bahrajnie. Charles Milesi powinien zostać Alpine w 2023 r., mając na celowniku LMDh.
Tory zewnętrzne i wewnętrzne
Idąc w dół kategorii, Alpine stoi przed koniecznością dostosowania się do kategoryzacji kierowców, ponieważ w LM P2 w załodze musi znajdować się co najmniej jeden Srebrny. W ten sposób rozpoczęły się dyskusje z niektórymi projektami pilotażowymi na tym szczeblu. Julien Canal jest logicznie jednym z nich, ale ten, który jeździ dla Panis Racing od 2018 roku w European Le Mans Series, jest bardzo pożądany ze względu na jego poziom osiągów w ostatnich sezonach.
Jeden z jego byłych kolegów z drużyny również znalazłby się na półce w osobie Memo Rojasa. 41-letni Meksykanin ma solidne doświadczenie w LM P2, gdyż startuje w tej kategorii od 2016 roku, kiedy zadebiutował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z Greaves Motorsport obok Nathanaëla Berthona i… Juliena Canala. Sophia Floersch, członkini Richard Mille Racing w latach 2020 i 2021, również może powrócić do Signatech.
Aleje, które podnoszą kwestię młodych ludzi w branży Alpine lub podmioty stowarzyszone. Hadriana Davida opisano jako „ naturalny kandydat » Philippe Sinault na marginesie 8-godzinnego wyścigu Bahrajnu i Tricolore nie kryli chęci zmiany orientacji w Wytrzymałość. Pod koniec ubiegłego roku testował także w Barcelonie (Hiszpania) w barwach Panis Racing. Nie zapominajmy też, że Brytyjczyk Olli Caldwell jechał w LM P2 podczas ostatniego testu debiutantów WEC.
Tyle kierowców, które stanowią ciekawe ścieżki dla Alpine.
CZYTAJ TAKŻE > LM P2, LMDh, sterowniki… Po co przyszłość Alpine w wytrzymałości?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)