Zautomatyzowany Bilans Wydajności w GTE Pro w 2017 roku

Automobile Club de l'Ouest potwierdził wdrożenie nowego systemu regulacji równowagi osiągów w GTE Pro na rok 2017 w WEC.

opublikowany 05/04/2017 à 10:46

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Zautomatyzowany Bilans Wydajności w GTE Pro w 2017 roku

Bilans wydajności, będący przedmiotem wielu dyskusji od czasu jego powstania, został zastosowany WEC w GTE Pro tryb działania będzie ewoluował w tym sezonie. Pojawi się zautomatyzowany system, wykorzystujący zaszyfrowane dane do modyfikowania równowagi pomiędzy Ferrari, Ford, Porsche et Aston Martin zaangażowany w daną kategorię.

„Bez ludzkiej interpretacji i podejmowania decyzji nowo utworzone narzędzie obliczeniowe zapewni najlepszą równowagę pomiędzy różnymi samochodami, wykorzystując wzory matematyczne oparte na pomiarze danych ilościowych, publicznych i konkretnych, zebranych podczas każdego z wyścigów. » – precyzuje komunikat prasowy ACO.

Warunki stosowania tego nowego systemu określają to w szczególności „Różnice pomiędzy różnymi modelami samochodów będą automatycznie kompensowane w kolejnych wyścigach. » Może to obejmować zwiększenie osiągów samochodu lub zmniejszenie osiągów innego modelu.

Masę i moc można regulować w przedziale, który może osiągnąć maksymalnie 20 kg i 10 KW na skok, z możliwością zastosowania dodatkowo lub mniej.

W tym celu, „pod uwagę będzie brany tylko najlepszy samochód (ten, który wykazał się najlepszymi osiągami) z każdego modelu samochodu”i na to 60% przebytego dystansu (najlepsze okrążenia) w celu uwzględnienia najlepszych osiągów samochodu oraz jego efektywności na zużytych oponach.

Wprowadzone zostaną szczegółowe kryteria kwalifikowalności samochodów do dostosowania, w szczególności w celu uniknięcia obserwowanej czasami gry polegającej na ukrywaniu wydajności. „System zapewnia również zasady określające, czy każdy samochód kwalifikuje się do otrzymania korekty. Jeżeli: samochód nie przejechał wystarczającej odległości / samochód jechał zbyt wolno / warunki pogodowe były szczególne, wówczas korekta nie zostanie zastosowana. »

Pierwszy bilans płatniczy został już wprowadzony dla Silverstone i Spa i zostanie dostosowany dla toru Nürburgring, wiedząc, że 24 godziny Le Mans zostaną uwzględnione osobno. Będzie to miało wpływ tylko na kategorię GTE Pro, przy czym GTE Am zachowa model BoP 2016.

Zapoznaj się z naszym przewodnikiem WEC 2017 w numerze 2108 AUTOtygodniowo, już dostępny w wersji cyfroweji jutro w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz