Vasselon: „Toyota bardzo blisko Porsche”

Pascal Vasselon, dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing, wydaje się być pewien potencjału swojego TS050 Hybrid w starciu z Audi i Porsche.

opublikowany 17/06/2016 à 16:14

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Vasselon: „Toyota bardzo blisko Porsche”

Pascal Vasselon, le directeur de Toyota Gazoo Racing, se montre confiant sur le potentiel de ses TS050 Hybrid qui affronteront les Audi R18 et les Porsche 919 Hybrid aux 24 godziny Le Mans. Dwaj Japończycy LMP1 zajmują drugie miejsce na starcie, a pierwszy Japończyk stracił drugą pozycję do pole position.

„Uważamy się za bardzo bliskich Porsche, czasem szybszych na mokrej nawierzchni i nieco wyprzedzających Audi. Jednak było tak wiele przerw w sesjach, że trudno cokolwiek przewidzieć.”– wskazuje Pascal Vasselon, dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing.

Wraz ze zmniejszeniem rozmiaru w Audi i Porsche, które wystawią tylko dwa samochody, decyzja następuje po „Dieselgate” należącej do Grupy Volkswagen, szanse na zwycięstwo zwiększa Toyota Gazoo Racing. Wydaje się, że R18 również borykają się z powtarzającymi się problemami z niezawodnością zawieszenia.

„Po prostu widzimy fakty. Audi ma więcej powtarzających się problemów niż Porsche i my, kontynuuje Pascal Vasselon. Wszyscy napotykamy problemy z niezawodnością, ale w modelach 919 Hybrid i TS050 Hybrid występują one rzadziej. Rzadziej mamy problemy niż R18. Istotnym elementem statystycznym jest zrównanie się liczby samochodów. W przypadku wypadku wyścigowego skutki wypadku wyścigowego będą miały taki sam wpływ na Porsche i Audi. »

Jednak japońska drużyna napotkała problem podczas ostatnich sesji kwalifikacyjnych, kiedy Stéphane Sarrazin zatrzymał się przy wjeździe do boksów.

„Musieliśmy zrestartować system, wyjaśnia dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing. Jest to proces, który trwa kilka sekund. Udało mu się zatrzymać w spokojnym miejscu, ale zdecydowanie należy unikać tych problemów podczas wyścigu. Problemy te są rzadkie, ale zdarzały się już wcześniej. »

Toyota nie zamierza rezygnować ze swoich zobowiązań WECazjatycki producent już skupia się na przyszłych przepisach, w których za dwa lata przewidziano w szczególności klasę 10 MJ.

„Ta informacja pojawiła się wczoraj (czwartek 16 czerwca), ale wiedzieliśmy o niej od kilku miesięcy. Celem było potwierdzenie kierunku obranego w zeszłym roku. Zeszłego lata omawialiśmy MJ klasy 10 i trzy systemy pozyskiwania energii. Obawialiśmy się rosnących kosztów, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się pójść w tym kierunku. Pracujemy już nad rokiem 2018. Zmiany regulacyjne w roku 2017 ograniczą się do aerodynamiki i w roku 2018 to się nie zmieni. Nie będziemy zobowiązani do przebudowy kadłuba, nawet jeśli będziemy mieli taką możliwość., podsumowuje francuski inżynier.

Parada Kierowców odbędzie się w najbliższy piątek, 17 czerwca o godzinie 17:30. Rozgrzewka odbędzie się w sobotę 18 w godzinach 9 – 9. Start 45. edycji nastąpi o godzinie 84:15. Wyścig będzie transmitowany na żywo za pomocą naszego tekstu na żywo.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz