Vasselon: „Błąd ludzki podczas montażu” Toyoty nr 7

Kilka dni po zakończeniu 24-godzinnego wyścigu Le Mans dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing powraca do problemu z czujnikiem ciśnienia w oponach, który kosztował zwycięstwo samochodu hybrydowego nr 050 TS7.

opublikowany 04/07/2019 à 15:59

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Vasselon: „Błąd ludzki podczas montażu” Toyoty nr 7

Czy wiesz więcej o problemie, który kosztował #7 zwycięstwo?

Wyjaśniliśmy, że nie jest to awaria samych czujników, ale problem z połączeniem. Jest to zatem błąd ludzki podczas edycji. Nie zostało to wykryte podczas wyścigu, ponieważ w Le Mans utrzymywaliśmy prawidłowe ciśnienie, a ciśnienie było mniej więcej dobrze kontrolowane i wynosiło 1,9 bara przez cały wyścig.

Czy rozważałeś zmianę pozycji?

Zadaliśmy sobie to pytanie, ale szybko doszliśmy do wniosku, że nic nie jest możliwe. W Le Mans przyczyną przebicia opony może być pech, na przykład kawałek karbonu. Nie udało nam się ustalić dokładnego miejsca przebicia, ale niestety było to uszkodzenie samochodu nr 7. Jeśli chodzi o problem z montażem, jest on również powiązany z samochodem nr 7.

W tej sytuacji kierowcy modelu nr 8 mogli nam odparć, że nie przebili gumy, ponieważ lepiej poradzili sobie z ryzykiem, a zespół zajmujący się samochodem mógł jechać do przodu tylko bokiem, czego nie zrobił. nie było problemu z montażem.

 

 

Dlatego nie mogliśmy sobie pozwolić na zmianę stanowiska, ponieważ incydent był całkowicie powiązany z numerem 7. Gdyby to był błąd centralnego kierownictwa zespołu – gdybym na przykład narzucił samochodowi niewłaściwy wybór opon – moglibyśmy rozważyć tę opcję. Jest to incydent wyścigowy, którego zespół nie ma prawa naprawiać.

Najwyraźniej zawinił zespół zajmujący się samochodem numer 7?

Są to bardzo drobne błędy, ale szczegóły mogą nabrać kolosalnego znaczenia. Bardzo smutne jest to, że na szkodę nr 7 zadziałał inny element: przerwy w wyścigu. Pomiędzy samochodami bezpieczeństwa, strefami wolnej jazdy i żółtym pełnym torem przegrała 1'47 na #8. Przy takim prowadzeniu nawet ostatnie przebicie nie przeszkodziłoby mu w zwycięstwie.

Powtarzam, jeśli nie zmieniliśmy czterech opon, to dlatego, że José Maria właśnie założył ostatni komplet nowych opon. Nie zamierzaliśmy zakładać czterech opon po przejechaniu już trzech przejazdów, ze względu na ryzyko przebicia. Procedura była normalna i istotna.

 

Powrót na stoisko Lopeza nie mógł być łatwy...

Nie i chciałbym podkreślić doskonałe mistrzostwo José Marii i jego inżyniera w zakresie tempa, jakie należy utrzymać w przypadku przebicia opony. Klasyczny scenariusz to: inżynier wyścigowy i kierowca, którzy się złoszczą, próbując jak najszybciej wrócić, opona się rozwarstwia i wszystko niszczy. Pomimo ogromnego napięcia chwili, sprowadzili samochód z powrotem, nie uszkadzając go i zabezpieczyli dublet. Jazda powoli, gdy przegrywasz Le Mans, jest skomplikowana, ale on przestrzegał instrukcji.

Czy musiałeś podnieść morale kierowców nr 7?

Mieli bardzo trudny okres, nadal jest bardzo trudny. Przegranie Le Mans, gdy zrobiłeś praktycznie wszystko, aby zasłużyć na zwycięstwo, jest niezwykle trudne. Ale już tuż po wyścigu powiedzieli niezwykłe słowa na temat zespołu. Są to panowie, a przy tym są sportowcami na bardzo wysokim poziomie.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz