WEC – Fuji: Porsche zdobywa pole position

Porsche 919 Hybrid nr 17 Bernharda-Hartleya-Webbera zajęło pole position w 6-godzinnym wyścigu Fuji. Ligier nr 26, Ferrari nr 71 i Corvette nr 50 zrobiły to samo w swoich kategoriach.

opublikowany 10/10/2015 à 07:26

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

WEC – Fuji: Porsche zdobywa pole position

Przez długi czas wierzyliśmy, że Audi stanie w pierwszym rzędzie pola startowego. Jednak w ostatnim pośpiechu Marc Lieb zdołał wspiąć się na drugie miejsce. Pod koniec wspaniałej sesji kwalifikacyjnej Porsche zdobywa 10. pole position WEC, dzięki 919 Hybrid nr 17 Timo Bernharda-Marka Webbera-Brendon Hartley. Dwóch pierwszych z wymienionych uzyskało średni czas 1:22”763. Zwycięzca 6-godzinnego toru Nürburgring i 6-godzinnego wyścigu w Austin ostatecznie dobiegł do mety, wyprzedzając siostrzany samochód Romaina Dumasa-Neela Janiego-Marca Lieba o 0 sekundy. Tym samym ten ostatni w ostatnich momentach wyprzedził Audi R308 e-tron quattro Marcela Fässlera-André Lotterera-Benoîta Tréluyera o drugie miejsce zaledwie o 0 sekundy.

Na czwartym miejscu znajduje się drugi LM P1 z czterema pierścieniami, Lucas di Grassi-Loic Duval-Oliver Jarvis, który podąża za nim zaledwie 0”5. Pojedynek niemieckich producentów zapowiada się wspaniale. Toyota natomiast traci do rywali dwie sekundy.

W prywatnym LM P1 dwaj Rebellion R-One przejęli CLM P1/01-AER, numer 13 Kraihamer-Abt-Imperatori przed numerem 12 Prost-Łopata.

Ligier nr 2 JS P26, który był już bardzo żywy na treningach wolnych, potwierdził to w kwalifikacjach, zwłaszcza dzięki wspaniałemu kanałowi Julien. Le Manceau, który dzieli kierownicę z Samem Birdem i Romanem Rusinovem, oferuje pole position drużynie G-Drive Racing dzięki średniemu czasowi 1:31”280. Jeśli Derani-Yacaman-Gonzalez z numerem 28 będzie tracił dwie dziesiąte sekundy, trzecie miejsce zajmie Morgan z numerem 43 z Team SARD Morand, na którym na zmianę pracują Pierre Ragues, Oliver Webb i Chris Cumming. Należy pamiętać, że Nick Tandy popełnił błąd za kierownicą samochodu nr 05 KCMG Oreca 47, ostatecznie zajmując czwarte miejsce.

Ferrari rządził w GTE Pro, ale nie z oczekiwanym samochodem. W rzeczywistości najszybszy był model Italia nr 458 71 Jamesa Calado i Davide Rigona, który uzyskał średni czas 1:38”295. Brytyjczyk i jego włoski przyjaciel zdobywają pierwsze pole position w WEC. Podąża, na 0"2, za siostrzanym samochodem Bruni-Vilander, a na 0"3Aston Martin Vantage nr 99 autorstwa Mücke-MacDowall-Rees. Pierwsze Porsche 911 RSR, numer 91 Michaela Christensena-Richarda Lietza, jest czwarte z wynikiem 0. Należy pamiętać, że wszystkie samochody w danej kategorii są zgrupowane w tej samej sekundzie.

LTree Competition straciło pole position w GTE Am. C7.R nr 50 należący do tria Paolo Ruberti-Gianluca Roda-Nicolai Sylvest w czasie 1'39'901 zapewnił zespołowi Vigeant pierwsze pole position od 6-godzinnego wyścigu na Fuji w 2012 r., po czym musiał oddać prowadzenie pierwsze miejsce dla Ferrari nr 72 SMP Racing.

Jutro początek wyścigu nastąpi o 4:00 czasu francuskiego.

Kwalifikacyjne podsumowanie wideo

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz