WEC – Porsche z numerem 17 korzysta na nieszczęściach modelu z numerem 18 w Austin

Podczas gdy Porsche nr 18 Dumasa-Lieba-Janiego było o krok od wygrania 6-godzinnego wyścigu na torze Circuit of the Americas, załoga musiała oddać zwycięstwo siostrzanemu samochodowi nr 17 Bernharda-Webbera-Hartleya, który podpisał swój drugi kontrakt zwycięstwo z rzędu.

opublikowany 20/09/2015 à 06:59

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

WEC – Porsche z numerem 17 korzysta na nieszczęściach modelu z numerem 18 w Austin

Porsche był na dobrej drodze do zdobycia nowego dubletu w 6-godzinnym wyścigu na torze Circuit of the Americas, ale będzie musiał zadowolić się drugim sukcesem z rzędu, 919 Hybrid nr 17 firmy Bernhard-Webber-Hartley. Spotkany siostrzany samochód nr 18 Dumasa-Lieba-Janiego, który na pół godziny przed metą utrzymywał prowadzenie poważny problem elektryczny zmuszając Romaina Dumasa do powrotu do boksów w celu naprawy i uratowania 12. miejsca.

Wynik zdarzenia był tym bardziej okrutny dla drugiej załogi Porsche, która miała znaczną przewagę nad kolegami z drużyny. Zawodnik z numerem 17 stracił czas w wyniku błędu Marka Webbera, który nie trafił w pole karne, oraz jednominutowego zatrzymania i startu spowodowanego błędem mechanika podczas tankowania.

Tym samym Audi uzupełnia podium, R18 e-tron quattro nr 7 firmy Tréluyer-Fässler-Lotterer uplasował się minutę za zwycięzcami, wyprzedzając siostrzany samochód Duval-Jarvis-Di Grassi, który ukończył jedno okrążenie po otrzymaniu również jednominutowej przerwy. Liderzy mistrzostw, którzy ścigają się na siódmym miejscu, mają teraz zaledwie dziesięciopunktową przewagę nad zwycięzcami amerykańskiej imprezy.

Toyota zajął miejsce u stóp podium z numerem 1 Davidson-Bum-Nakajima. Mike'a Conwaya zjechał z toru w połowie wyścigu, powodując wycofanie hybrydy nr 040 TS2. Team ByKolles świętuje swoje pierwsze zwycięstwo w prywatnym LMP1 z Kaffer-Trummerem.

LMP2

Ligier nr 2 G-Drive Racing JS P28 z Bird-Canal-Rusinov zdominował kategorię po odziedziczeniu pole position po dyskwalifikacji Oreca 05 z KCMG z wyścigu Lapierre-Howson-Bradley zaczął z tyłu stawki. Prototyp chińskiego zespołu był w stanie wspiąć się na drugie miejsce pomimo półminutowych postojów po wykroczeniu w boksach. Drugi liger G-Drive Racing uzupełnia podium wraz z Yacamanem-Derani-Gonzalezem.

GTE

Porsche zdobywa nowy dublet w GTE Pro drugim sukcesem z rzędu za kierownicą Christensen-Lietz nr 911 91 RSR, który wyprzedził o siedem sekund bolid nr 92 Pilet-Makowieckiego. AF Corse uzupełnia podium, ale jest z Ferrari nr 71 Calado-Rigon. Tym razem siostrzany samochód Bruni-Vilandera napotkał problem z drzwiami, przez co spadł na sam dół rankingów w tej kategorii. SMP Racing odnosi kolejne zwycięstwo w GTE Am za kierownicą F458 Italia nr 72 Shaytara-Bertoliniego-Basova.

Najciekawsze filmy z 6-godzinnego wyścigu na torze Circuit of the Americas

Zapoznaj się z analizą 6-godzinnego wyścigu Circuit of the Americas przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2030 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach oraz od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz