Wyprodukowano we Francji – Kylotonn

Z okazji premiery gry wideo WRC8 przedstawiamy naszą grę Made in France dedykowaną francuskiemu studiu deweloperskiemu Kylotonn.

opublikowany 05/09/2019 à 12:06

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Wyprodukowano we Francji – Kylotonn

Sporty motorowe zawsze pozostawały kosztownym zajęciem, które wydaje się być zarezerwowane dla określonej kasty. Jeśli przyszłość mechanicznych form spędzania wolnego czasu rodzi wiele pytań, jeden sektor nie doświadcza kryzysu: sektor gier wideo. Wraz z rozwojem konsol i ich technologii to, co uchodziło za prostą rozrywkę zarezerwowaną dla najmłodszych, przekształciło się w prawdziwe wirtualne przeżycia.

Doświadczenia, które mogą nawet służyć jako platforma do odkrywania nowych talentów wraz z rozwojem e-sportu. Praktyka ta może wywołać uśmiech na twarzy starszych pokoleń, ale niewielu jest takich, których nie urzeka urok tego, co wirtualne. Trzeba powiedzieć, że gry wideo znacznie ewoluowały w ciągu ostatnich dziesięcioleci. O ile na pierwszych domowych konsolach trzeba było po prostu kontrolować swoją prędkość i skręcić w odpowiednim momencie, o tyle prezentowane nowe tytuły oferują doznania coraz bliższe rzeczywistości, nawet jeśli najchętniej będą musieli inwestować w drogi sprzęt.

Studia Kylotonn, których duża część mieści się w 20. dzielnicy Paryża, to jeden z tych graczy, którzy pozwalają wszystkim graczom myśleć, że są nowym Sébastienem Loeb (lub Ogier według gustu). Firma ta niedawno włączyła się w spółkę (również francuską) Bigben i od kilku lat posiada prawa do licencji WRC i w ten sposób wyprodukował oficjalną grę Rajdowych Mistrzostw Świata sprzedawaną w czterech zakątkach globu. Kopie AUTOtygodniowo i Exhaust są dyskretnie umieszczone przy wejściu, przypominając o specjalizacji firmy.

Biura typu open space, wyposażone w imitacje krzeseł kubełkowych, mieszczą około stu osób ciężko pracujących nad rozwojem swoich produktów, zaspokajając jednocześnie rosnące potrzeby społeczeństwa. „Mamy centrum w Lyonie, a największe w Paryżu” – wyjaśnia Alain Jarniou, dyrektor gry w studiu. Aby mieć większą swobodę rozwoju naszych produktów, zaprojektowaliśmy własny silnik graficzny. Stale go unowocześniamy, aby wydobył z maszyn maksymalny potencjał. Działa już kilkanaście lat. » Jedną z trudności dla programistów jest sformatowanie gry, którą można dostosować do kilku mediów, czy to na Playstation, Xbox, Switch czy na PC. „W przeszłości gry symulacyjne były bardziej zarezerwowane dla komputerów, ale konsole ewoluowały wraz z publicznością i obecnie istnieje cały katalog gier symulacyjnych na konsolach”, dodaje.

 

 

 

 

Pomyśl o wszystkim

Chociaż nowe dzieło, nazwane WRC8, planowane jest na początek września, po ubiegłorocznej premierze V-Rally, gry bardziej zręcznościowej, programiści pracują nad zaprezentowaniem wszystkich nowych funkcji przyszłej edycji. „Gracze” będąc wymagającymi w obliczu mnogości dostępnych ofert, twórcy muszą konkurować pomysłowością, aby oferować nową zawartość. W rezultacie licencja WRC ma swoje zalety i wady. Dzięki tej umowie programiści mogą odtworzyć wszystkie samochody zgłoszone na światowym poziomie, od JWRC po WRC, z oficjalnymi załogami.

 

 

Z drugiej strony każdy samochód w tej samej kategorii musi oferować identyczne osiągi, aby producent nie poniósł szkody. Przewaga gier rallye w porównaniu do innych gier wyścigowych? Konsole nie muszą odtwarzać całej siatki, ale pojedynczy pojazd, którego renderowanie musi być nienaganne. „Przy tworzeniu samochodów korzystamy z danych od niektórych producentów. W przypadku innych musisz przeanalizować zdjęcia, aby odtworzyć je identycznie, potwierdza Clotilde Barbe, główna artystka pojazdów. Każdy model składa się ze 100 000 wielokątów, a kolejnych 80 000 potrzeba na kokpit dla graczy preferujących widok z wnętrza. » Część tej gigantycznej pracy wykonują usługodawcy, ale ostateczny wynik jest korygowany i weryfikowany wewnętrznie.

 

 

„Najtrudniejszą częścią jest upewnienie się, że barwy samochodu dobrze kontrastują z krzywiznami nadwozia”– określa projektant. Dekorację następnie umieszcza się na gołym kadłubie. Zespół ten musi mieć możliwość uszkodzenia w wyniku błędów pilotażu. Wokół pojazdu rejestrowanych jest kilkaset punktów uderzenia o różnej wartości uszkodzeń, tak aby najmniejsze uderzenie było widoczne w odpowiednim miejscu na karoserii. Renderowanie jest bardziej precyzyjne w tylnej części pojazdu, ponieważ jest to część, która będzie najbardziej obserwowana przez gracza, ale należy zadbać o cały samochód, aby zachować dobrą jednorodność. W nowym opusie znajdą się także poszukiwane przez purystów samochody historyczne, co wzmocni ofertę samochodów.

 

 

 

 

Renderowanie układu kierowniczego to kolejne duże wyzwanie dla projektantów. Choć grafika stopniowo zbliża się do fotorealizmu, to głównie na wrażeniach gra zrobi różnicę na tle konkurencji. Wydana w ostatnich latach seria trzech opusów pozwoliła na dopracowanie zachowania pojazdów w celu uzyskania jak najlepszego balansu pomiędzy realizmem a przyjemnością. „Dużo współpracowaliśmy ze Stéphane’em Lefebvre’em, aby poznać jego opinie, – przekonuje dyrektor produktu. Zaskoczyło nas to, że kierowca wyjaśnił nam, że samochód faktycznie hamuje znacznie lepiej, że lepiej skręca się w zakrętach. Utrudnienie prowadzenia samochodów nie oznaczało, że wróciliśmy do rzeczywistości. Samochody WRC są stworzone, aby trzymać się drogi. »

 

 

Bliskość twórców do mistrzostw świata również posłużyła do zapewnienia wartościowych renderów, jak wtedy, gdy Dani Sordo mógł przetestować najnowszą wersję wydaną w 2017 roku. „W super-specjalnym rajdzie Panzerplatte zrobił dokładnie ten sam czas, w którym właśnie brał udział w Rajdzie Niemiec, – mówi Alain Jarniou. Na początku jednak nie był zbyt podekscytowany. Wyjaśnił, że jego samochód nie zareagował w ten sam sposób. Zrobił jednak 2-3 poprawki i później wszystko działało wspaniale. »

Osoba poświęca się również dostosowywaniu ustawień samochodów, przy czym najmniejsza zmiana musi przynosić korzyści lub wady w zależności od warunków, nawierzchni itp. Aby uzyskać wiarygodne zachowanie, należy wziąć pod uwagę każdy parametr: rozstaw osi, skrzynię biegów, dźwięk pojazdu, gdzie każdy dźwięk należy rejestrować osobno. W grze wyścigowej musisz myśleć o absolutnie wszystkim. Projektanci rzeczywiście muszą brać pod uwagę różne sposoby zabawy: kontrolerem lub wieloma kierownicami, których najnowsza generacja musi być rozpoznawana przez grę.Jeśli 90% graczy korzysta z klasycznego kontrolera, pozostałe 10% często najwięcej fanów, którzy najwięcej komunikują się o produkcie. Ta opinia jest szeroko stosowana przez programistów, którzy wykorzystują te opinie do ulepszania swoich produktów.

Kaprysy nieba

Drugi projekt deweloperów poświęcony jest modelowaniu torów mistrzostw świata. Długość odcinków specjalnych nie jest zgodna z rzeczywistością, ponieważ dystanse byłyby zbyt duże dla graczy i zbyt skomplikowane do odtworzenia, ale słynne fragmenty, takie jak Turini pod Monte-Carlo, są wiernie odwzorowane, dzięki czemu gracz może bezpośrednio zidentyfikować lokalizację na które ewoluuje. „Zaczynamy od topografii miejsc, do których dodajemy drogi. Staramy się je urozmaicać, aby gracz się nie nudził. Celem jest to, abyśmy od razu wiedzieli, w którym rajdzie bierzemy udział. Musimy opowiedzieć historię, która będzie pasować do atmosfery wieców”– wyjaśnia Amaury Beyris, dyrektor działu artystycznego.

Nowością w tej edycji jest to, że pogoda będzie się zmieniać wraz ze zmiennymi zmianami warunków. Gracz będzie zatem musiał przewidywać kaprysy nieba, dostosowując swoje ustawienia i wybory zgodnie z prognozami. Całość zapowiada się także na zanurzenie się w świat rajdów, wykraczający daleko poza zwykłą jazdę, zarządzając teraz swoim zespołem, budżetem itp. Ostatecznym celem jest zapewnienie wrażeń, które są zarówno ekscytujące, jak i realistyczne.

 

 

 

 

„Kiedy możemy, wysyłamy zespoły na rajdy, aby mogły chłonąć ducha dyscypliny, ważne jest, aby zauważa Alain Jarniou. Widzenie zapału fanów w Polsce lub śledzenie wszystkich wydarzeń w streamingu, jaki oferujemy od zeszłego roku, naprawdę pozwala nam pozostać przy WRC. Zespół bardzo przywiązał się do wyścigu i zaczynamy śledzić wydarzenia, które wymyślamy na nowo w pikselach. » Przesiąknięci duchem rajdów twórcy Kylotonn najwyraźniej zajęli się własną grą.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz