Kontekst : Sezon 1983 został zapamiętany z pojedynku pomiędzy Brabham-BMW i Renault. Brazylijczyk Nelson Piquet o włos pokonał francuską drużynę dowodzoną przez Alain Prost, w atmosferze skandalu. Rzeczywiście, paliwo używane przez Brabhama było nielegalne, ale (też) dobry zawodnik, Losange odmówił złożenia protestu i zwycięstwa na ewentualnym zielonym dywanie. Dzień po zdobyciu tytułu w Kyalami (RPA) Nelson Piquet zgodził się polecieć do Nicei w towarzystwie reportera AUTOhebdo Patricka Camusa. Świeżo upieczony podwójny mistrz świata opowie o niepowodzeniach rodzinnych, fundamentalnym znaczeniu Gordona Murraya w jego sukcesie, jego związku z pieniędzmi, skrytej naturze i pasji do mechaniki.
Poniedziałek 10 października i wtorek 11 października to dwa dni wstępnych testów na torze Kyalami. Brabhamowie robią wrażenie. Czwartek 13, pierwszy dzień oficjalnych testów. Piątek 14, drugi dzień oficjalnych testów. Brabhamowie są zmartwieni. A Piquet sprawia, że ludzie drżą. „W ciągu tygodnia doświadczyliśmy dwóch alertów i dwóch uszkodzonych silników, ale to są silniki testowe, ostrzejsze. Jeśli nic poza moją kontrolą nie przeszkodzi mi w wyścigu, będę na czele. » Wspaniale udany start, 5”8 przewagi po 5 okrążeniach, 10”17 po 10 okrążeniach, 16” po 15 okrążeniach, 28”3 na 28. miejscu. I to jest niespodziewane tankowanie! Rano Gordon Murray podał nam okrążenia zatrzymujące swoich kierowców (29. i 47.), ale kategorycznie odmówił
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)