Wyścig Porsche Sprint Challenge France zatrzymuje się w Dijon

Drugie spotkanie sezonu 2023 Porsche Sprint Challenge France XNUMX sprzyjało pogodzie, ponieważ tor przez dwa dni pozostawał suchy, co umożliwiło przebieg treningów kwalifikacyjnych i wyścigów bez żadnych incydentów.

opublikowany 22/05/2023 à 15:19

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Wyścig Porsche Sprint Challenge France zatrzymuje się w Dijon

Porsche Sprint Challenge Francja – Tor Dijon-Prenois © Alexis GOURE

Dès les essais qualificatifs, deux hommes se mettaient en évidence, Jérémie Lesoudier (Porsche 992 Cup TFT racing) et Marc Boithiot (997-2 Cup Berto Moteurs) qui signaient chacun les deux pole position de leur catégorie, le premier en Cup, le second en Sport Cup. En Sport Cup, Lucas Glinche (Glinche Racing) se montrait le plus rapide des 718 GT4 RS CS en course 1 tandis que c’était Rodolphe Gabrion (Rempp Racing) qui était le meilleur de cette catégorie pour la course 2. En catégorie 996, Mickaël Drougard (2M Compétition) réalisait deux fois le meilleur temps.

W Cup Series najlepszy w kategorii R został dwukrotnie Arnaud Pierre (IMSA LS Group Performance) podobnie jak w kategorii 991-1, którą dwukrotnie zdobył Pierre Vassallo (IMSA LS Group Performance). Wreszcie, w sezonie 991-2, jeśli Vincent Isavard (Berto Matériaux) uzyskał najlepszy czas w Q1, to w Q2 zwyciężył Marco Gerarduzzi (DBG Motorsport).

Na początku pierwszego wyścigu Seria pucharowa, Jérémie Lesoudier wystartował na prowadzeniu, ale po trzech okrążeniach wyprzedził go Sébastien Lajoux (Lajoux Racing Team), który wygrał klasyfikację generalną, a za nim uplasowali się Cyril Caillo (Racing Technology) i Emil Caumes (CLRT), wszyscy trzej na Porsche 992 Filiżanka. W tym samym czasie po poślizgu Jean-Philippe’a Gambaro (CLRT) wysłano pierwszy samochód bezpieczeństwa, co zjednoczyło peleton przed ponownym startem, który miał miejsce dwa okrążenia później. Na jedenastym okrążeniu potrzebny był drugi samochód bezpieczeństwa, aby ominąć samochód Jérémy’ego Lesoudiera, który również pojechał odwiedzić żwirowe pułapki, nie miało to jednak wpływu na klasyfikację lidera. W kategorii 991-2 liderzy strzelili grupowo z siódmego miejsca, w kolejności z Yvesem Godardem (Team 52), Michaëlem Zieglerem (RSR) i Pierrem Murerem (RSR), autorem najpiękniejszego powrotu weekendu od czasów zaczął jako dwudziesty ósmy, a skończył na dziewiątym. Marc Vanwysberghe (911 Impact) wygrał grupę 991-1, a Olivier Rabot (911 Impact) zwyciężył w kategorii R.

Drugi wyścig Cup Series nie przekroczył pierwszego zakrętu, ponieważ Jérémy Lesoudier obrócił się samotnie na podwójnym prawym skrzydle Villeroya, co zasiało chaos w peletonie i zmusiło kierownictwo wyścigu do terminowego wywieszenia czerwonej flagi w celu oczyszczenia toru. Po ponownym uruchomieniu za samochodem bezpieczeństwa byliśmy świadkami wyraźnego wyścigu zdominowanego przez Sylvaina Noëla (Technologia wyścigów), Sébastiena Lajoux i Marco Gerarduzziego, którzy wygrali grupę 991-2, wspinając się na podium w klasyfikacji generalnej. Piąty Arnaud Pierre wygrał kategorię R, a szesnasty Marc Vanwysberghe osiągnął dublet w sezonie 992-1.

Wykonanie odcisków ucha jest konieczne, abyśmy mogli stworzyć Twoje monitory Seria Pucharów Sportowych Ruszyła akcja już w pierwszym wyścigu dnia, prowadzonym przez trzy okrążenia przez Emmanuela Bilza (Berto Matériaux), ale na czwartym okrążeniu w wyniku korkociągu spadł z powrotem na czternastą pozycję, skąd rozpoczął wystawny powrót, który miał trwać awansował na czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Następnie Marc Boithiot objął prowadzenie w wyścigu i nigdy go nie opuścił, wygrywając grupę 997-2, przed Jean-Christophe Dos Santosem (JC Garage) i Rudolphe Gabrionem, którzy zwyciężyli w kategorii 718. W grupie 996 Olivier Ornielli (MCG Propulsion ) udało mu się pokonać Mickaëla Drougarda, aby wygrać w swojej kategorii i zająć jedenaste miejsce w klasyfikacji generalnej.

Na starcie drugiego wyścigu Sport Cup Series, korzystając ze swojego pole position, Marc Boithiot objął prowadzenie, ale niczym jego cień podążał za nim Jean-Christophe Dos Santos, który ostatecznie zwyciężył, choć obaj mężczyźni zamienili się kilka razy pozycjami czasy. Niestety, po przybyciu na miejsce zostanie on obniżony z powodu niezgodności technicznej. W kategorii 718 Rodolphe Gabrion osiągnął dublet, zajmując drugie miejsce, a my musieliśmy zejść na dwunastą pozycję, aby znaleźć pierwsze Porsche 996, należące do Mickaëla Drougarda.

CZYTAJ TAKŻE > Już Święta Bożego Narodzenia dla Porsche Sprint Challenge w Nogaro

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)