Ze względów logistycznych Zespoły ds Porsche Sprint Challenge chciało przełożyć treningi kwalifikacyjne Cup Series na sobotni poranek, co oznacza, że w piątkowy wieczór zakwalifikowały się tylko Sport Cup Series. Jean-Christophe Dos Santos (JC Garage) był dwukrotnie najszybszy i najlepszy z Porsche 997 faza II, podczas gdy Lucas Glinche (Glinche Racing) w Q1 i Rodolphe Gabrion (Rempp Racing) w Q2 ustanowili drugi najszybszy czas, co plasowało ich na drugim miejscu szef 718. Jeśli chodzi o 996, w pierwszym wyścigu wyróżniał się Olivier Ornielli (MCG Propulsion), a najszybszy w drugim wyścigu był Mickaël Drougard (1M Compétition).
Sobotni poranek rozpoczął się od testów serii CUP, które podniosły się na tor, aby ścigać zegar od 8:30 rano Sylvain Noël (992 - Racing Technology) był najszybszy w Q1 przed Arnaud Pierre (R - IMSA LS Group Performance) i Sébastien Lajoux (992 – Lajoux Racing Team), ale ten ostatni zrezygnował z startu w wyścigu, ponieważ nie był w stanie wyposażyć swojego samochodu w zgodny z przepisami wydech w bardzo krótkim czasie wynikającym z przełożenia kwalifikacji. Yves Godard (Zespół 52) uzyskał doskonały czwarty czas i był najszybszy z Porsche 991 drugiej fazy, a my musieliśmy zejść na dwudziestą pozycję, aby znaleźć pierwsze 2-991, należące do Pierre'a Vassallo (IMSA LS Group Performance). W Q1 Arnaud Pierre zdobył pole position przed Marco Gerarduzzim (DBG Motorsport), który wciągnął swoje 2 Phase II na pierwszy rząd, przed Denisem Papinem (Racing Technology), który był najszybszy w pucharach 991 GT992, a Pierre Vassallo zdobył dublet w Q3 991 faza I.
Na początku wyścigu Pierwszej Serii Pucharu, jeśli Arnaud Pierre zdołał wyprzedzić Sylvaina Noëla podczas przekraczania linii, ten ostatni natychmiast odzyskał prowadzenie, aby opuścić ją, gdy wyścig został przerwany na pierwszym okrążeniu, samochód został unieruchomiony torze po kolizji na pierwszym zakręcie. Podczas ponownego uruchomienia Olivier Baharian (CLRT) zajął trzecie miejsce i nigdy go nie opuścił. Szósty, Yves Godard wygrał grupę 991-2 podczas dziewiętnastego miejsca, Pierre Vassallo wygrał grupę 991-1. Wyczyn wyścigu był uznaniem Cyryla Caillo (Racing Technology), który zajął piąte miejsce po przeprowadzce w górę dwudziestu dwóch miejsc, podczas gdy Grégory Rasse (Team Rasse), który zaczął od ósmej siatki.
Postęp wyścigu Second Cup Series był krystalicznie czysty, bez najmniejszej przerwy lub najmniejszego incydentu, który nie uniemożliwił Arnaudowi Pierreowi zwycięstwu przed Marco Gerarduzzi, który wykazał, że idzie tak szybko w wyścigu, jak w kwalifikacjach, wyprzedzając Wszystkie puchary Porsche 992 GT3 z jego 991 fazą II, Maxence Sevin (Racing Technology) zajmujący trzecie i pierwszy z 992s. Jeśli chodzi o Pierre Vassallo, osiągnął podwójny w fazie 991 I.
Wyścig ten był także miejscem spektakularnego powrotu Emila Caumesa (CLRT), który po starcie z dwudziestej piątej pozycji uplasował się na piątej pozycji.
W Sport Cup Series, poza kolizją na pierwszym okrążeniu w Adelajdzie, w wyniku której Mickaël Drougard (2M Compétition) wycofał się z wyścigu, wyścig był spokojny, a Jean-Christophe Dos Santos prowadził od startu do mety przed Rodolphe Gabrionem, który wygrał kategorię 718 , Cédric Toison (NAD Systems) zajął piąte i pierwsze miejsce w 997-1, a Olivier Ornielli, jedenasty, zwyciężył w 996 GT3 Cup.
Na początku drugiego wyścigu Sport Cup Series kolizja na pierwszym zakręcie pomiędzy Jérôme Danielem (Riviera Motorsport) i Laurentem Nussem (911 Impact) spowodowała przerwanie wyścigu i usunięcie samochodów z toru. Podczas restartu, podczas gdy Jean-Christophe Dos Santos zdominował debatę, Cédric Toison, który startował z szóstej pozycji, przebijał się miejsce za miejscem, by ostatecznie zająć drugie miejsce przed Rodolphe Gabrionem, który w 718 osiągnął dublet, tym razem przed Charlesem Didierem ( Riviera Motorsport), a Clément Ghielmini (MCG Propulsion) wygrał grupę 996.
Po Magny-Cours rankingi Sport Cup Series zacieśniły się na szczycie, a Jean-Charles Carminati miał zaledwie 7 punktów przewagi nad Rodolphe Gabrionem, a Charles Didier tracił 19 długości.
Podobnie nie jest rozstrzygnięty w Pucharze Świata, ponieważ Cyril Caillo ma 5 punktów przewagi nad Yvesem Godardem, który wyprzedza Laurenta Cocharda o 13 punktów.
Klasy Porsche Sprint Challenge we Francji – Magny-Cours
Seria CUP - Race 1
1. NOEL Sylvain (TECHNOLOGIA WYŚCIGOWA – 992): 16 okrążeń w czasie 24:52.714
2. PIERRE Arnaud (wydajność grupy IMSA LS – R) przy 22.533
3. BAHARIAN Olivier (CLRT – 992) – 34.239 XNUMX
4. Isavard Vincent (Berto Moteurs - 992) przy 39.165
5. Caillo Cyril (Racing Technology - 992) na 39.971
6. GODARD Yves (ZESPÓŁ 52 – 991-2) przy 42.920 XNUMX
7. Zamoruj Pierre (RSR-991-2) przy 48.312
8. RASSE Grégory (ZESPÓŁ RASSE – 992) przy 48.684 XNUMX
9. SEVESTRE Marc (WYNIKI GRUPY IMSA LS – 992) przy 55.144
10. THENIER Eric (TECHNOLOGIA WYŚCIGOWA – 992) przy 59.659 XNUMX
11. Zapomnij Yoan (Rempp Racing-991-2) o 1: 01.573
12. RABOT Olivier (911 IMPACT – R) o 1:02.146
13. COCHARD Laurent (BERTO MOTEURS – 991-2) o 1:11.065
14. SARNY David (BERTO MOTEURS – 991-2) o 1:17.806
15. Rasse Alexandre (Team Rasse-991-2) o 1: 21.452
16. RIAS Florian (RACETIVITY – 991-2) o 1:21.699
17. Kielice Christophe (CLRT - 992) o 1: 22.490
18. Belard Franck (DBG Motorsport-991-2) o 1: 23.247
19. Vassallo Pierre (wydajność grupy IMSA LS-991-1) o 1: 27.340
20. CAUMES Jacques (BOURGOIN RACING – R) o 1:30.622
21. CHOTARD Roland (ZESPÓŁ CHOTARD – 991-2) o 1:30.959
22. MARTIN Vincent (JMP TEAM – 992) o 1:46.460
23. LESAGE Jean-Marc (BERTO MOTEURS – 991-1) na 1 zakręcie
24. MAYEUR Christophe (BERTO MOTEURS – 991-1) na 1 okrążeniu
25. Thevenet françois (911 Impact-991-2) w 2 rundach
Seria CUP - Race 2
1. Pierre Arnaud (IMSA LS Group Performance - R): 18 okrążeń w 31: 11.983
2. GERARDUZZI Marco (DBG MOTORSPORT – 991-2) o 14.513
3. Sevin Maxence (Racing Technology - 992) na 16.821
4. RASSE Grégory (ZESPÓŁ RASSE – 992) przy 17.144 XNUMX
5. Caumes Emil (CLRT - 992) przy 17.328
6. GAMBARO Jean-Philippe (CLRT – 992) przy 18.096 XNUMX
7. GODARD Yves (ZESPÓŁ 52 – 991-2) przy 33.401 XNUMX
8. RABOT Olivier (911 IMPACT – R) o godz. 38.015
9. Zamoruj Pierre (RSR-991-2) przy 39.997
10. ETTOUATI Michel (WYNIK GRUPY IMSA LS – R) przy 41.165
11. COCHARD Laurent (BERTO MOTEURS – 991-2) pod adresem 46.281
12. SEVESTRE Marc (WYNIKI GRUPY IMSA LS – 992) przy 47.701
13. RASSE Alexandre (ZESPÓŁ RASSE – 991-2) przy 48.839
14. DEBLANGEY Jean-Luc (TECHNOLOGIA WYŚCIGOWA – 992) przy 51.597 XNUMX
15. BOSC Antoine (TECHNOLOGIA WYŚCIGOWA – 992) na 52.013
16. Kielice Christophe (CLRT - 992) przy 54.767 XNUMX
17. CHOTARD Roland (ZESPÓŁ CHOTARD – 991-2) o 1:23.776
18. Zapomnij Yoan (Rempp Racing-991-2) o 1: 25.895
19. Vassallo Pierre (wydajność grupy IMSA LS-991-1) o 1: 31.450
20. MARTIN Vincent (JMP TEAM – 992) o 1:32.294
21. CAUMES Jacques (BOURGOIN RACING – R) o 1:33.320
22. Thevenet françois (911 Impact-991-2) w 1 rundzie
23. Labe Cyril (Racetivity-991-2) w 1 rundzie
24. LESAGE Jean-Marc (BERTO MOTEURS – 991-1) na 1 zakręcie
25. SARNY David (BERTO MOTEURS – 991-2) na 2 okrążeniach
Seria Sport Cup – wyścig 1
1. DOS SANTOS Jean-Christophe (JC GARAGE – 997-2): 17 okrążeń w czasie 30:35.874
2. GABRION Rodolphe (REMPP RACING – 718) o 23.333
3. CARMINATI Jean-Charles (RIVIERA MOTORSPORT – 718) – 25.778 XNUMX
4. GLINCHE Lucas (GLINCHE RACING – 718) – 32.796 XNUMX
5. TOISON Cédric (NAD SYSTEMS – 997-1) przy 39.468 XNUMX
6. VERZA Dimitri (CG MOTORSPORT – 718) na 42.444
7. ROUSSELIN Johann (CG MOTORSPORT – 718) o godz. 1:00.860
8. DANIEL Jérôme (RIVIERA MOTORSPORT – 718) o 1:03.246
9. BOUCHE Fabian (REMPP RACING – 718) o 1:04.481
10. Nuss Julien (911 Impact - 718) o 1: 04.702
11. Ornielli Olivier (MCG Propulsion - 996) o 1: 27.489
12. DUMARCET Bertrand (CG MOTORSPORT – 718) o 1:37.794
13. Trevalinet Anthony (MCG Propulsion - 996) po 1 turze
14. LAUBER Patrick (SOEDP VINTAGE CARS – 996) na 1 okrążeniu
15. AUCH-HISIGER Claude (GAUTIER EBEL MOTORSPORT – 981) na 1 okrążeniu
16. Peinetti Serge (Soedp Vintage Cars - 996) przy 3 okrążeniach
Seria Sport Cup – wyścig 2
1. DOS SANTOS Jean-Christophe (JC GARAGE – 997-2): 15 okrążeń w czasie 46:17.118
2. TOISON Cédric (NAD SYSTEMS – 997-1) przy 2.245 XNUMX
3. GABRION Rodolphe (REMPP RACING – 718) o 3.248
4. DIDIER Charles (RIVIERA MOTORSPORT – 718) 4.487
5. ROUSSELIN Johann (CG MOTORSPORT – 718) o 19.667
6. DIOP Aboulaye (CG MOTORSPORT – 718) – 20.029 XNUMX
7. BOUCHE Fabian (REMPP RACING – 718) przy 24.909
8. GLINCHE Hervé (GLINCHE RACING – 718) – 28.723 XNUMX
9. GHIELMINI Clément (MCG PROPULSION – 996) w 1:36.962
10. PEINETTI Serge (SAMOCHODY ZABYTKOWE SOEDP – 996) o 1:37.721
11. Trevalinet Anthony (MCG Propulsion - 996) o 1: 58.061
12. AUCH-HISIGER Claude (GAUTIER EBEL MOTORSPORT – 981) na 1 okrążeniu
13. VERZA Dimitri (CG MOTORSPORT – 718) po 2 okrążeniach
CZYTAJ TAKŻE > Tętniące życiem spotkanie Porsche Sprint Challenge w Val de Vienne
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)