Wznowienie na Magny-Cours przed Porsche Sprint Challenge

Czwarte spotkanie Porsche Sprint Challenge 2023 Sezon France rozpoczął się w deszczu, ale pod koniec piątkowego poranka tor był suchy, a pogoda pozostała łagodna przez cały weekend właśnie doświadczyłem.

opublikowany 30/08/2023 à 10:05

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Wznowienie na Magny-Cours przed Porsche Sprint Challenge

Porsche Sprint Challenge France in Nevers Magny-Cours © Alexis Goure

Ze względów logistycznych Zespoły ds Porsche Sprint Challenge chciało przełożyć treningi kwalifikacyjne Cup Series na sobotni poranek, co oznacza, że ​​w piątkowy wieczór zakwalifikowały się tylko Sport Cup Series. Jean-Christophe Dos Santos (JC Garage) był dwukrotnie najszybszy i najlepszy z Porsche 997 faza II, podczas gdy Lucas Glinche (Glinche Racing) w Q1 i Rodolphe Gabrion (Rempp Racing) w Q2 ustanowili drugi najszybszy czas, co plasowało ich na drugim miejscu szef 718. Jeśli chodzi o 996, w pierwszym wyścigu wyróżniał się Olivier Ornielli (MCG Propulsion), a najszybszy w drugim wyścigu był Mickaël Drougard (1M Compétition).

Sobotni poranek rozpoczął się od testów serii CUP, które podniosły się na tor, aby ścigać zegar od 8:30 rano Sylvain Noël (992 - Racing Technology) był najszybszy w Q1 przed Arnaud Pierre (R - IMSA LS Group Performance) i Sébastien Lajoux (992 – Lajoux Racing Team), ale ten ostatni zrezygnował z startu w wyścigu, ponieważ nie był w stanie wyposażyć swojego samochodu w zgodny z przepisami wydech w bardzo krótkim czasie wynikającym z przełożenia kwalifikacji. Yves Godard (Zespół 52) uzyskał doskonały czwarty czas i był najszybszy z Porsche 991 drugiej fazy, a my musieliśmy zejść na dwudziestą pozycję, aby znaleźć pierwsze 2-991, należące do Pierre'a Vassallo (IMSA LS Group Performance). W Q1 Arnaud Pierre zdobył pole position przed Marco Gerarduzzim (DBG Motorsport), który wciągnął swoje 2 Phase II na pierwszy rząd, przed Denisem Papinem (Racing Technology), który był najszybszy w pucharach 991 GT992, a Pierre Vassallo zdobył dublet w Q3 991 faza I.

Porsche Sprint Challenge Magny Cours

Porsche Sprint Challenge France in Nevers Magny-Cours © Alexis Goure

Na początku wyścigu Pierwszej Serii Pucharu, jeśli Arnaud Pierre zdołał wyprzedzić Sylvaina Noëla podczas przekraczania linii, ten ostatni natychmiast odzyskał prowadzenie, aby opuścić ją, gdy wyścig został przerwany na pierwszym okrążeniu, samochód został unieruchomiony torze po kolizji na pierwszym zakręcie. Podczas ponownego uruchomienia Olivier Baharian (CLRT) zajął trzecie miejsce i nigdy go nie opuścił. Szósty, Yves Godard wygrał grupę 991-2 podczas dziewiętnastego miejsca, Pierre Vassallo wygrał grupę 991-1. Wyczyn wyścigu był uznaniem Cyryla Caillo (Racing Technology), który zajął piąte miejsce po przeprowadzce w górę dwudziestu dwóch miejsc, podczas gdy Grégory Rasse (Team Rasse), który zaczął od ósmej siatki.

Postęp wyścigu Second Cup Series był krystalicznie czysty, bez najmniejszej przerwy lub najmniejszego incydentu, który nie uniemożliwił Arnaudowi Pierreowi zwycięstwu przed Marco Gerarduzzi, który wykazał, że idzie tak szybko w wyścigu, jak w kwalifikacjach, wyprzedzając Wszystkie puchary Porsche 992 GT3 z jego 991 fazą II, Maxence Sevin (Racing Technology) zajmujący trzecie i pierwszy z 992s. Jeśli chodzi o Pierre Vassallo, osiągnął podwójny w fazie 991 I.

Wyścig ten był także miejscem spektakularnego powrotu Emila Caumesa (CLRT), który po starcie z dwudziestej piątej pozycji uplasował się na piątej pozycji.

W Sport Cup Series, poza kolizją na pierwszym okrążeniu w Adelajdzie, w wyniku której Mickaël Drougard (2M Compétition) wycofał się z wyścigu, wyścig był spokojny, a Jean-Christophe Dos Santos prowadził od startu do mety przed Rodolphe Gabrionem, który wygrał kategorię 718 , Cédric Toison (NAD Systems) zajął piąte i pierwsze miejsce w 997-1, a Olivier Ornielli, jedenasty, zwyciężył w 996 GT3 Cup.

Na początku drugiego wyścigu Sport Cup Series kolizja na pierwszym zakręcie pomiędzy Jérôme Danielem (Riviera Motorsport) i Laurentem Nussem (911 Impact) spowodowała przerwanie wyścigu i usunięcie samochodów z toru. Podczas restartu, podczas gdy Jean-Christophe Dos Santos zdominował debatę, Cédric Toison, który startował z szóstej pozycji, przebijał się miejsce za miejscem, by ostatecznie zająć drugie miejsce przed Rodolphe Gabrionem, który w 718 osiągnął dublet, tym razem przed Charlesem Didierem ( Riviera Motorsport), a Clément Ghielmini (MCG Propulsion) wygrał grupę 996.

Po Magny-Cours rankingi Sport Cup Series zacieśniły się na szczycie, a Jean-Charles Carminati miał zaledwie 7 punktów przewagi nad Rodolphe Gabrionem, a Charles Didier tracił 19 długości.

Podobnie nie jest rozstrzygnięty w Pucharze Świata, ponieważ Cyril Caillo ma 5 punktów przewagi nad Yvesem Godardem, który wyprzedza Laurenta Cocharda o 13 punktów.

 

Klasy Porsche Sprint Challenge we Francji – Magny-Cours

Seria CUP - Race 1

1. NOEL Sylvain (TECHNOLOGIA WYŚCIGOWA – 992): 16 okrążeń w czasie 24:52.714

2. PIERRE Arnaud (wydajność grupy IMSA LS – R) przy 22.533

3. BAHARIAN Olivier (CLRT – 992) – 34.239 XNUMX

4. Isavard Vincent (Berto Moteurs - 992) przy 39.165

5. Caillo Cyril (Racing Technology - 992) na 39.971

6. GODARD Yves (ZESPÓŁ 52 – 991-2) przy 42.920 XNUMX

7. Zamoruj Pierre (RSR-991-2) przy 48.312

8. RASSE Grégory (ZESPÓŁ RASSE – 992) przy 48.684 XNUMX

9. SEVESTRE Marc (WYNIKI GRUPY IMSA LS – 992) przy 55.144

10. THENIER Eric (TECHNOLOGIA WYŚCIGOWA – 992) przy 59.659 XNUMX

11. Zapomnij Yoan (Rempp Racing-991-2) o 1: 01.573

12. RABOT Olivier (911 IMPACT – R) o 1:02.146

13. COCHARD Laurent (BERTO MOTEURS – 991-2) o 1:11.065

14. SARNY David (BERTO MOTEURS – 991-2) o 1:17.806

15. Rasse Alexandre (Team Rasse-991-2) o 1: 21.452

16. RIAS Florian (RACETIVITY – 991-2) o 1:21.699

17. Kielice Christophe (CLRT - 992) o 1: 22.490

18. Belard Franck (DBG Motorsport-991-2) o 1: 23.247

19. Vassallo Pierre (wydajność grupy IMSA LS-991-1) o 1: 27.340

20. CAUMES Jacques (BOURGOIN RACING – R) o 1:30.622

21. CHOTARD Roland (ZESPÓŁ CHOTARD – 991-2) o 1:30.959

22. MARTIN Vincent (JMP TEAM – 992) o 1:46.460

23. LESAGE Jean-Marc (BERTO MOTEURS – 991-1) na 1 zakręcie

24. MAYEUR Christophe (BERTO MOTEURS – 991-1) na 1 okrążeniu

25. Thevenet françois (911 Impact-991-2) w 2 rundach

 

Seria CUP - Race 2

1. Pierre Arnaud (IMSA LS Group Performance - R): 18 okrążeń w 31: 11.983

2. GERARDUZZI Marco (DBG MOTORSPORT – 991-2) o 14.513

3. Sevin Maxence (Racing Technology - 992) na 16.821

4. RASSE Grégory (ZESPÓŁ RASSE – 992) przy 17.144 XNUMX

5. Caumes Emil (CLRT - 992) przy 17.328

6. GAMBARO Jean-Philippe (CLRT – 992) przy 18.096 XNUMX

7. GODARD Yves (ZESPÓŁ 52 – 991-2) przy 33.401 XNUMX

8. RABOT Olivier (911 IMPACT – R) o godz. 38.015

9. Zamoruj Pierre (RSR-991-2) przy 39.997

10. ETTOUATI Michel (WYNIK GRUPY IMSA LS – R) przy 41.165

11. COCHARD Laurent (BERTO MOTEURS – 991-2) pod adresem 46.281

12. SEVESTRE Marc (WYNIKI GRUPY IMSA LS – 992) przy 47.701

13. RASSE Alexandre (ZESPÓŁ RASSE – 991-2) przy 48.839

14. DEBLANGEY Jean-Luc (TECHNOLOGIA WYŚCIGOWA – 992) przy 51.597 XNUMX

15. BOSC Antoine (TECHNOLOGIA WYŚCIGOWA – 992) na 52.013

16. Kielice Christophe (CLRT - 992) przy 54.767 XNUMX

17. CHOTARD Roland (ZESPÓŁ CHOTARD – 991-2) o 1:23.776

18. Zapomnij Yoan (Rempp Racing-991-2) o 1: 25.895

19. Vassallo Pierre (wydajność grupy IMSA LS-991-1) o 1: 31.450

20. MARTIN Vincent (JMP TEAM – 992) o 1:32.294

21. CAUMES Jacques (BOURGOIN RACING – R) o 1:33.320

22. Thevenet françois (911 Impact-991-2) w 1 rundzie

23. Labe Cyril (Racetivity-991-2) w 1 rundzie

24. LESAGE Jean-Marc (BERTO MOTEURS – 991-1) na 1 zakręcie

25. SARNY David (BERTO MOTEURS – 991-2) na 2 okrążeniach

 

Seria Sport Cup – wyścig 1

1. DOS SANTOS Jean-Christophe (JC GARAGE – 997-2): 17 okrążeń w czasie 30:35.874

2. GABRION Rodolphe (REMPP RACING – 718) o 23.333

3. CARMINATI Jean-Charles (RIVIERA MOTORSPORT – 718) – 25.778 XNUMX

4. GLINCHE Lucas (GLINCHE RACING – 718) – 32.796 XNUMX

5. TOISON Cédric (NAD SYSTEMS – 997-1) przy 39.468 XNUMX

6. VERZA Dimitri (CG MOTORSPORT – 718) na 42.444

7. ROUSSELIN Johann (CG MOTORSPORT – 718) o godz. 1:00.860

8. DANIEL Jérôme (RIVIERA MOTORSPORT – 718) o 1:03.246

9. BOUCHE Fabian (REMPP RACING – 718) o 1:04.481

10. Nuss Julien (911 Impact - 718) o 1: 04.702

11. Ornielli Olivier (MCG Propulsion - 996) o 1: 27.489

12. DUMARCET Bertrand (CG MOTORSPORT – 718) o 1:37.794

13. Trevalinet Anthony (MCG Propulsion - 996) po 1 turze

14. LAUBER Patrick (SOEDP VINTAGE CARS – 996) na 1 okrążeniu

15. AUCH-HISIGER Claude (GAUTIER EBEL MOTORSPORT – 981) na 1 okrążeniu

16. Peinetti Serge (Soedp Vintage Cars - 996) przy 3 okrążeniach

 

Seria Sport Cup – wyścig 2

1. DOS SANTOS Jean-Christophe (JC GARAGE – 997-2): 15 okrążeń w czasie 46:17.118

2. TOISON Cédric (NAD SYSTEMS – 997-1) przy 2.245 XNUMX

3. GABRION Rodolphe (REMPP RACING – 718) o 3.248

4. DIDIER Charles (RIVIERA MOTORSPORT – 718) 4.487

5. ROUSSELIN Johann (CG MOTORSPORT – 718) o 19.667

6. DIOP Aboulaye (CG MOTORSPORT – 718) – 20.029 XNUMX

7. BOUCHE Fabian (REMPP RACING – 718) przy 24.909

8. GLINCHE Hervé (GLINCHE RACING – 718) – 28.723 XNUMX

9. GHIELMINI Clément (MCG PROPULSION – 996) w 1:36.962

10. PEINETTI Serge (SAMOCHODY ZABYTKOWE SOEDP – 996) o 1:37.721

11. Trevalinet Anthony (MCG Propulsion - 996) o 1: 58.061

12. AUCH-HISIGER Claude (GAUTIER EBEL MOTORSPORT – 981) na 1 okrążeniu

13. VERZA Dimitri (CG MOTORSPORT – 718) po 2 okrążeniach

 

CZYTAJ TAKŻE > Tętniące życiem spotkanie Porsche Sprint Challenge w Val de Vienne

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)