Porsche Mission R: wyścigowe GT przyszłości?

Kilka miesięcy po zaprezentowaniu przez FIA zarysu przyszłej kategorii elektrycznych wyścigowych GT, Porsche prezentuje Mission R na Salonie Motoryzacyjnym w Monachium w 2021 r. Jeśli prognozy marki Zuffenhausen będą dobre, bardzo dobrze wystawi ona na rynek samochód wyścigowy w karcie technicznej blisko tego samochodu koncepcyjnego do 2025 r.

opublikowany 06/09/2021 à 16:20

Artykuł wstępny

1 Zobacz komentarze)

Porsche Mission R: wyścigowe GT przyszłości?

Elektryczne Porsche Mission R. ©Porsche

Comme les sportives routières, les GT de course se préparent doucement à une conversion vers l’électrique. Au mois d’avril dernier, la FIA présentait déjà son ébauche d’une nouvelle catégorie de voitures de course dotées d’une motorisation entièrement électrique, avec un objectif de performances proche des GT3 actuelles. À l’occasion du salon de Munich, Porsche se penche aussi sur le sujet en dévoilant la Mission R, un concept-car de compétition client devant voir le jour sous 3 à 4 ans. Si sa carrosserie annonce les éléments de style des futures Boxster et Cayman de route, c’est surtout le contenu technologique qui nous intéresse. Basée sur une monocoque en matériaux composites, elle possède deux moteurs électriques, l’un de 435 chevaux installé sur le train avant et l’autre de 653 chevaux entre les roues arrière. En puissance cumulée, la Mission R développerait ainsi 1088 chevaux, mais seulement dans le mode « qualifications » sur une courte période. En mode « course », la puissance constante se limiterait à 680 chevaux pour préserver l’autonomie des batteries de 80 kWh au refroidissement renforcé (fonctionnant sur une tension de 900 volts).

Między Carrera Cup a GT3 R?

Wyposażony w aktywne elementy aerodynamiczne (w tym DRS), Mission R mógł przyspieszać od 0 do 100 km/h w 2”5 i osiągać prędkość maksymalną 300 km/h. Porsche wspomina o czasach okrążeń podobnych do tych uzyskanych w 911 Carrera Cup, ale osoby odpowiedzialne za dział sportów motorowych precyzują, że woleliby one plasować się pomiędzy Carrera Cup a GT3 R w kategorii GT3. Jeśli cena nie została ujawniona, Porsche przyznało nam, że cena będzie zależała od stanu rynku w okresie marketingowym, około 2024-2025 i demokratyzacji niektórych technologii, które mogą zmieniać cenę… lub nawet kartę techniczną. Logicznie rzecz biorąc, rachunek powinien oscylować w przedziale od 500 do 750 000 euro bez podatku.

Na koniec pozostaje rozwiązać pewne problemy regulacyjne i infrastrukturalne, zanim pewnego dnia Misja R pojawi się na torach: wewnętrzny pałąk wykonany z włókna węglowego nie jest zatwierdzony przez FIA w obecnej postaci, która wymaga pewnego rodzaju wyjątkowo mocnego stal. W przypadku zastosowań wyścigowych szklany dach może również niepotrzebnie nagrzać kabinę pasażerską lub oślepić kierowcę. Konieczne byłoby także zapewnienie znacznej infrastruktury ładowania, która zapewniłaby prąd o mocy 340 kW i naładowała akumulatory od 5 do 80% w zaledwie 15 minut. Biorąc pod uwagę obecną instalację elektryczną na większości torów, ładowanie w ten sposób 20 elektrycznych samochodów wyścigowych wydaje się obecnie w zasięgu zbyt wielu prywatnych torów. Na koniec zaznaczmy, że chorwacki producent Rimac, ekspert w dziedzinie supersamochodów elektrycznych i będący w 45% własnością Porsche, nie jest częścią projektu.

 

Cedric Pinatel

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

06 o 09:2021

Zakładam, że oznacza to „poza zasięgiem” zamiast „w zasięgu”?!

Aby napisać komentarz