Olivier Panis, zasiadający za kierownicą Corvette zespołu DKR Engineering, miał tylko jeden cel: pomóc swojemu koledze z drużyny Ericowi Debardowi zdobyć tytuł mistrza Francji GT1. Nie brałem udziału w wydarzeniu w Dijon z powodu Le Mans W serii Grenoblois nie miał takiej samej liczby punktów jak jego partner i dlatego nie mógł ubiegać się o tytuł mistrza. Olivier Panis rozpoczął wyścig doskonale, obejmując prowadzenie kosztem bardzo dobrego wyprzedzenia Soheila Ayariego i Laurenta Groppiego, po czym kontynuował swoje wysiłki i w najlepszych warunkach przekazał kierownicę Ericowi Debardowi.
„JJestem szczęśliwy w imieniu całego zespołu DKR i Erica– oznajmił Olivier Panis na koniec wyścigu. Miałem dwa programy, więc nie mogłem być w Dijon, ale moim celem było pomóc Ericowi, Laurentowi i Jean-Claude'owi w rozwoju i walce o tytuł. Miałem świetny sezon w mistrzostwach, w których nie grałem od długiego czasu. Bawiliśmy się równie dobrze, jak występowaliśmy. Dziękuję Soheilowi (Ayari) za jego sportową postawę, ponieważ są inni, którzy mają trochę mniej. »
Eric Debard, który w połowie wyścigu wystartował z pierwszej pozycji, wykorzystał wysiłki swojego kolegi z drużyny, aby poprowadzić wyścig i spadł na czwartą pozycję, zapewniając sobie tytuł mistrza Francji. O ile Laurent Groppi i Patrick Bornhauser, zwycięzcy wyścigu i drudzy w mistrzostwach Francji, nie pojawili się po wyścigu, aby podzielić się swoimi uczuciami, Eric Debard był zachwycony zdobytym tytułem.
« Jest satysfakcja z tytułu ale mamy mały ból w sercu bo to koniec GT1 a to były piękne auta– skomentował albigens w epilogu tego sezonu. Spędziliśmy w tych samochodach cztery lub pięć sezonów. Dzisiaj nie miałem 120kg balastu tylko 240kg. Miałem 120 kg balastu i 120 kg ciśnienia. To było ciężkie do niesienia! Na ostatnich okrążeniach tak naprawdę nie wiedziałem, co się ze mną dzieje. Ale hej, cel został osiągnięty. Chciałbym podziękować Soheilowi (Ayari), ponieważ przedstawił mnie Olivierowi (Panis). Jeśli w tym roku dotarł do mistrzostw, to dzięki Soheilowi. To pokazuje stan jego umysłu. Znałem pilota, ale odkryłem też człowieka i to było równie ważne. Tytuł jest wisienką na torcie, ale mieliśmy wspaniały sezon, dobrze się bawiliśmy. »
Zaproszony przez Larbre Compétition do współpracy z Rolandem Bervillem, Sébastienem Bourdais był szczęśliwy, że mógł wziąć udział w tym weekendzie. Po dobrym początku wyścigu Le Manceau dojechał do mety na drugim miejscu. „ To był taktyczny wyścig, w którym wzięło udział wiele samochodów, ale niewiele punktów. Nie chciałem mieszać się w tę walkę, która nie była nasza. Olivier (Panis) dobrze zaczyna i podaje na prowadzenie. W przypadku tych samochodów wyprzedzenie staje się trudne. Zwłaszcza, że Soheil (Ayari) dobrze wykonał swoją pracę. Samochody musiały jechać do Japonii, więc otrzymaliśmy rozkaz, aby przywieźć je w jednym kawałku. »
W GT3 zwyciężyli Stéphane Ortelli i Yvan Lebon, zapewniając Audi trzecie zwycięstwo w sezonie. Podobnie jak w GT1, święta załoga w drugim wyścigu zajęła czwarte miejsce, zabezpieczając brakujące punkty. Tytuł wędruje zatem do Mike’a Parisy’ego i Philippe’a Gaillarda, kierowców Ruffier Racing.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)