W najbliższy weekend BMW Motorsport ujawniło swoje plany na nadchodzący sezon. Przemówienie Mario Theissena, który definitywnie opuści urząd dopiero w czerwcu przyszłego roku, potwierdza tendencję zapoczątkowaną w 2009 roku. F1, BMW ograniczyło swoje wysiłki w WTCC, koncentrując się na wyścigach wytrzymałościowych i Formule BMW, co zapowiadało możliwy powrót do wyścigów DTM.
Pod koniec 2010 roku wiatr wieje w tym samym kierunku, a program WTCC zajmuje inne miejsce w planach BMW. Bawarska firma nie będzie już oficjalnie obecna w tej dyscyplinie, choć w tym sezonie nadal tam była z Andym Priaulxem i Augusto Farfusem. W przyszłym roku markę będą mogły reprezentować prywatne zespoły, dzięki obecności BMW 320 TC (dla samochodów turystycznych). Silnik turbo o pojemności 1.6 litra, opracowany przez BMW dla Mini Countryman WRC, znajdzie się pod maską samochodu zatwierdzonego do Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Wzmocnienie konkurencji klientów w BMW to trend, który ma się rozwijać od 2011 roku.
Dlatego BMW ma nadzieję pokazać swoje zalety w 2011 roku w wytrzymałości. Samochodem wybranym do tego programu jest BMW M3 GT2, które nie tylko zwyciężyło w 2010 roku w Ameryce Le Mans Seria, ale także w Europie i Azji, komentuje Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport. Samochód ten po raz kolejny wystartuje w 24-godzinnych wyścigach w Europie, a także w amerykańskiej serii Le Mans. Jesteśmy przekonani, że możemy w dalszym ciągu opierać się na tegorocznych sukcesach. » BMW precyzuje jednak, że jego udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, Le Mans, Spa-Francorchamps, a także w Intercontinental Le Mans Cup będzie uzależniony od ewolucji przepisów.
Kolejnym wyzwaniem dla BMW będzie przygotowanie się do wejścia do DTM na sezon 2012. Stawianie czoła zawodnikom wagi ciężkiej w niemieckich mistrzostwach turystycznych, takim jak m.in. Mercedes i Audi, BMW będzie musiało dokładnie przygotować swój samochód, aby nie pozostać w tyle w dyscyplinie. „Oprócz naszych zobowiązań będziemy nadal przygotowywać się do powrotu do DTM. Rozwój BMW M3 DTM przebiega bardzo dobrze” – zwierza się Theissen.
Ponadto niemiecki producent wyraża chęć dalszego zaufania swoim obecnym kierowcom, którzy będą reprezentować BMW za kierownicą M3 GT2: Andy Priaulx, Augusto Farfus, Dirk Müller, Dirk Werner, Jörg Müller, Uwe Alzen, Dirk Adorf i Pedro Lamy.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)