DTM – Augusto Farfus błyszczy na torze Nürburgring

Brazylijczyk startujący w BMW M3 DTM zdobywa pierwsze pole position w swoim sezonie na torze Eifel. Ze swojej strony Mike Rockenfeller sam się przestraszył…

opublikowany 17/08/2013 à 15:59

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

DTM – Augusto Farfus błyszczy na torze Nürburgring

Augusto Farfus (BMW M3 DTM) zdobył swoje pierwsze pole position w sezonie na torze Nürburgring. Brazylijczyk, zwycięzca pierwszej rundy tego roku, ustanowił swój najlepszy czas w 1:23:296 i pokonał innego kierowcę BMW, Marco Wittmanna. Jednak drugie miejsce tego ostatniego jest zagrożone, ponieważ kierownictwo wyścigu prowadzi wobec niego dochodzenie: przekroczyłby maksymalną prędkość dozwoloną w depot. Hiszpan Miguel Molina (Audi RS 5 DTM) zajął 3. miejsce. Po raz pierwszy od zdobycia pole position na Hockenheim w 2011 roku udało mu się dostać do Q4. Pierwszą czwórkę uzupełnia Francuz pochodzenia włoskiego, ścigający się na włoskiej licencji Edoardo Mortara (Audi RS 4 DTM).

Żaden przedstawiciel Mercedes nie udało się dotrzeć do końcowego poziomu kwalifikacji. Jednak gwiazdorską markę może usatysfakcjonować występ Gary'ego Paffetta, który zajął 5. miejsce. Spośród mężczyzn walczących o tytuł on zakwalifikował się najlepiej. Rzeczywiście, Mike Rockenfeller (Audi RS 5 DTM) prawie stracił dużo od początku sesji. Lider klasyfikacji kierowców i prawdziwy lokalny bohater poniósł porażkę w Q11, zajmując 2. pozycję. Następnie jego bezpośredni przeciwnik w klasyfikacji kierowców, Bruno Spengler (BMW M3 DTM), miał wolną drogę, aby wyprzedzić go na starcie. Tak się nie stanie: aktualny mistrz tej dyscypliny w Q10 zajął dopiero 3. miejsce, wystartuje tuż przed swoim głównym rywalem! Mając przed sobą trochę powietrza, Gary Paffett może w niedzielę odzyskać kilka cennych punktów, nawet jeśli wyścig będzie długi.

Adrien Tambay (Audi RS 5 DTM), który zabłysnął podczas ostatniego spotkania w Moskwie, tym razem nie udało się uplasować na wyższym miejscu niż 14., tuż za byłym kierowcą Formuła 1, Timo Glock (BMW M3 DTM), 13.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz