Wycofanie pod koniec roku Mercedes du DTM na koniec 2018 roku stawia dyscyplinę w delikatnej sytuacji. Po zmniejszeniu siatki w tym roku organizatorzy od 2019 r. będą mieli do dyspozycji wyłącznie BMW i Audi. Producent śmigieł potwierdził jednak swoje zaangażowanie w Mistrzostwa Niemiec Samochodów Turystycznych.
„Po ogłoszeniu odejścia Mercedesa z DTM pod koniec 2018 roku obiecaliśmy społeczeństwu, że będziemy walczyć o przyszłość dyscypliny, komentuje Jens Marquardt, dyrektor sportowy BMW. Ciężko nad tym pracujemy. Jesteśmy zaangażowani w aktywne dyskusje z Gerhardem Bergerem, prezesem ITR (promotorem DTM) oraz z producentami, aby opracować realną koncepcję na przyszłość, aby utrzymać DTM jako atrakcyjną i innowacyjną platformę, aby w dalszym ciągu oferować widzom bardzo konkurencyjne środowisko. »
BMW prowadzi kampanię na rzecz szybkiego wdrożenia Class One, podczas gdy Mercedes zwrócił się o przełożenie wprowadzenia 2-cylindrowego silnika 4l na rok 2019. Koncepcja ta umożliwiłaby stworzenie wspólnej platformy z Super GT, w którym już to zastosowano Model.
„Wspieramy wprowadzenie Klasy Pierwszej i jesteśmy gotowi wyposażyć samochody DTM w wydajniejsze i mocniejsze 4-cylindrowe silniki turbo, redukując aerodynamikę, kontynuuje Jens Marquardt. Otworzyłoby to drzwi dla standardowych i globalnych przepisów i umożliwiłoby ewolucję DTM w oparciu o te same podstawy techniczne, co na przykład samochody Super GT. »
„Ta koncepcja zabezpieczyłaby przyszłość DTM, otwierając ją na rynek międzynarodowy i być może zwiększyłaby atrakcyjność platformy. Z przyjemnością powitamy innych producentów w tej dyscyplinie.”, podsumowuje Jens Marquardt.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)