DTM-C1: Marco Wittmann od początku do końca

Lider mistrzostw odniósł ważne zwycięstwo w pierwszym wyścigu na torze Nürburgring.

opublikowany 10/09/2016 à 15:50

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

DTM-C1: Marco Wittmann od początku do końca

Mistrz w 2014 roku, Marco Wittmann (BMW) w zeszłym roku oddał koronę Pascalowi Wehrleinowi, który obecnie pełni tę funkcję F1 z Manorem. W tę sobotę kierowca monachijskiej firmy kontynuował marsz do przodu, aby odzyskać tron DTM.

Startował z pole position po skorzystaniu z kary przesunięcia o pięć miejsc nałożonej na Lucasa Auera (Mercedes) po trzecim ostrzeżeniu wysłanym do Rosji Niemiec w pełni wykorzystał swoją pozycję, gdy zgasły światła, aby utrzymać prowadzenie w wyścigu z Tomem Blomqvistem. Nikt nie będzie przeszkadzał prawdziwemu samotnemu jeźdźcowi Wittmanna, który na mecie zwycięża z ponad siedmiosekundowym przewagą.

Walka była szczególnie skupiona na miejscach na podium. Edoardo Mortara (Audi), którego Jamie Green (Audi) przepuścił, aby spróbować szczęścia w starciu z Tomem Blomqvistem, drugim od rozpoczęcia zawodów, próbował wszystkiego przeciwko Brytyjczykowi, aby uniknąć dubletu BMW.

Przechodząc przez trawę po ataku i kontakcie na ostatniej szykanie, Mortara oddał swoje miejsce Blomqvistowi, po czym natychmiast znalazł się pod presją Mercedesa Daniela Juncadelli, a za nim, niczym jego cień, podążał Jamie Green. Ten ostatni od razu zdołał zyskać przewagę nad Juncadellą, ale Hiszpana wtrącił Bruno Spengler (BMW). Za ten incydent mistrz z 2012 roku zostanie ukarany przejazdem przez przejazd.

W końcu Blomqvist do końca będzie opierał się naciskom Mortary, który ostatecznie zajął 4. miejsce za Jamiem Greenem. Timo Glock (BMW) zajął 5. miejsce, a pierwszy Mercedes Paula di Resty uplasował się na 6. miejscu przed Lucasem Auerem (Mercedes).

Maxime Martin (BMW) zajął 8. miejsce przed Robertem Wickensem (Mercedes), który w mistrzostwach stracił przewagę nad Wittmannem i szczególnie ucierpiał z powodu balastu na pokładzie swojego C63. Maximilian Götz ze swoim Mercedesem zamyka pierwszą dziesiątkę, przed Nico Müllerem (Audi) i Felixem Rosenqvistem (Mercedes).

Należy pamiętać, że Gary Paffett (Mercedes) widział, jak jego wyścig został zrujnowany przez kontakt z Timo Scheiderem (Audi), który został ukarany przejazdem przez bolid. Adrien Tambay (Audi) wycofał się bardzo wcześnie po kontakcie z Augusto Farfusem (Audi).

Przed zaplanowanym na jutro drugim wyścigiem weekendu Marco Wittmann ma w mistrzostwach 35-punktową przewagę nad Robertem Wickensem.

Wyniki 1 wyścigu

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz