Organizatorzy Mistrzostw Niemiec Samochodów Turystycznych (DTM) uszczegółowiły regulamin techniczny na sezon 2018. Mottem przewodnim jest przywrócenie dominującego miejsca do talentu pilota w odniesieniu do czynnika aerodynamicznego lub strategicznego, są to dwa elementy, które w ostatnich edycjach miały tendencję do wpływania na przebieg wyścigów.
Estetycznie samochody zostaną rozjaśnione elementami aerodynamicznymi. Pożegnaj schody deflektora na przedniej osłonie, teraz zrób miejsce na pojedynczą, mniejszą płetwę. Po bokach usunięto pionowy panel i dwie płetwy (patrz grafika BMW M4 poniżej). Z tyłu zderzak jest znacznie gładszy niż w poprzedniku. Wynik, wsparcie BMW, Audi i innych Mercedes spadnie o jedną trzecią w porównaniu do ubiegłego roku. Należy również zauważyć wzrost prędkości maksymalnych na niektórych obwodach.
Część trzecia: docisk w sezonie 2018 #BMW M4 #DTM została zmniejszona o jedną trzecią. W rezultacie teraz jeszcze większy nacisk położony jest na kierowców. pic.twitter.com/paWPFsUEz2
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) 28 luty 2018
Więcej emocji w 2018 roku #DTM sezon: część pierwsza zmian aerodynamicznych w #BMW M4 DTM. pic.twitter.com/zzzgdBhBgn
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) 28 luty 2018
Druga zmiana rozmiaru, obniżenie minimalnej wagi łącznie z kierowcą. Obecnie waży 1 kilogramów. Przestrzeń przeznaczona na komorę silnika została powiększona, a zespoły będą teraz mogły zatrudnić dodatkowego mechanika do pit stopów.
Wreszcie dodanie rundy w Brands Hatch (Wielka Brytania) zmusiło organizatorów do zmiany sytuacji w zakresie silników przydzielanych na sezon. „Mamy dziesięć spotkań zamiast dziewięciu w 2017 roku” – mówi Michael Bernard, szef działu technicznego DTM. Mając w tym roku dodatkowe 450–500 km przebiegu, zdecydowaliśmy się na zwiększenie przydziału silników. Producenci nie będą już uprawnieni do siedmiu bloków, ale do ośmiu silników rocznie w swoich sześciu samochodach. »
Pozostałe modyfikacje wprowadzone w zeszłym sezonie, takie jak ponowne uruchomienie typu „Indianapolis 500 Miles”, zostały zatwierdzone. Oficjalne testy odbędą się w Hockenheim (Niemcy) w dniach 9–12 kwietnia, przed pierwszą rundą na tym samym torze, 5 i 6 maja.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)