Le DTM nadal się rozwija. Po japońskim Super GT, który dostosuje swoje przepisy techniczne na rok 2014 do przepisów technicznych niemieckich mistrzostw turystycznych, aby przyciągnąć nowych niemieckich producentów i umożliwić Japończykom wejście do Europy, w tym przypadku Stany Zjednoczone uciekają się do tego samego rozwiązania, mając na celu zapewnienie w życie nie wcześniej niż w 2015 r.
DTM w amerykańskim stylu logicznie zintegruje weekendy nowych mistrzostw United SportsCar Racing (nowa nazwa nadana związkowi ALMS i GRAND-AM), które urodzili się 14 marca. „Nowe przepisy techniczne i podpisane nowe partnerstwa stanowią po raz pierwszy w historii tego sportu globalną platformę dla zaangażowanych producentów” – deklaruje Hans Werner Aufrecht, szef ITR. „Platforma oferująca im możliwość ścigania się – na tej samej podstawie technicznej i przy tej samej jakości organizacyjnej – na kluczowych rynkach w Ameryce Północnej, Europie i Azji”.
Cel organizatorów jest oczywisty: oprócz motywacji sześciu już zadeklarowanych producentów (Audi, BMW, Mercedes, Hondy, Nissana i Toyota), DTM „USA” ma na celu przyciągnięcie nowych graczy z amerykańskiego segmentu high-end, takich jak Cadillac, Lincoln czy Dodge.
Ten regionalny podział różnych mistrzostw DTM na trzech głównych światowych rynkach motoryzacyjnych zapewni niespotykaną dotąd dynamikę, która bez wątpienia może doprowadzić do globalnej rywalizacji w nadchodzących latach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)