W czasie, gdy wzmacnianie powiązań pomiędzy Super GT i DTM zdecydowanie wydaje się, że zaczyna obowiązywać przepisy klasy pierwszej, na których opierają się oba mistrzostwa. Obydwa mistrzostwa wznowiły demonstrację na torze w tę sobotę, podczas kwalifikacji do finału japońskiego Super GT w Motegi.
Oprócz Lexusa LC500, Nissana GT-R i Hondy NSX-GT, Audi RS 5, BMW M4 i Mercedes-AMG C63 DTM wyruszyło na tor odpowiednio Loic Duval, Augusto Farfus i Maro Engel w europejskich samochodach.
Taka demonstracja zostanie przeprowadzona ponownie jutro przed decydującym wyścigiem o przyznanie tytułu Japonii. Jak wspomniano w numerze AUTO 2136tygodniowoz okazji finału DTM w zagranicznej serii w 2019 roku zostaną zastosowane 2-litrowe, czterocylindrowe bloki silników z turbodoładowaniem, stosowane już w Japonii.
« To, co ja i Prezydent Masaaki Bandoh (szef Super GT) staramy się teraz nie tylko pogłębić naszą przyjaźń, ale stworzyć wspólne regulacje (dla obu serii), przyznaje Gerhard Berger, szef ITR, promotor DTM.
Jeśli producenci z Japonii i Niemiec będą budować samochody wyścigowe w oparciu o ujednolicone przepisy, samochód będzie mógł startować w obu seriach, co wzmocni markę i obniży koszty. Dodatkowo możemy pokazać naszym fanom jeszcze bardziej ekscytujący wyścig.
Obecny DTM wykorzystuje wolnossący silnik V8, ale ten sam blok, co w Super GT, będzie również używany w DTM. My, DTM i Super GT, mamy nadzieję na osiągnięcie wyścigu międzyserialnego takiego jak nasz ostateczny cel, abyśmy mogli zapewnić naszym kibicom ogromną satysfakcję. »
Zdjęcia: Super GT
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)