Przyszłość DTM pozostaje niepewny w związku z planowanym wyjazdem Mercedes pod koniec roku. W ten sposób Niemieckie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych będą miały tylko dwóch producentów, Audi i BMW, i nie będą już miały żadnego pola manewru, aby utrzymać swoją przyszłość w przypadku wycofania się innej marki.
Gerhard Berger, prezes promotora ITR będącego właścicielem DTM, podniósł możliwość otwarcia dyscypliny dla prywatnych drużyn. W ten sposób struktura HWA współpracująca obecnie z Mercedesem mogła w dalszym ciągu eksploatować C 63 AMG.
„System polegający wyłącznie na producentach, taki jak obecnie, nie jest dobry i zaangażowane marki są tego w pełni świadome– wyjaśnił były pilot Ferrari w agencji DPA. Jeśli HWA potrzebuje innych projektów, możliwość kontynuowania jazdy samochodami DTM byłaby świetnym rozwiązaniem. Żaden inny zespół nie ma więcej doświadczenia i wiedzy w tej dyscyplinie niż oni. »
DTM przygotowuje się także do zmiany silnika, w ramach której porzuci swój 8-litrowy silnik V4 na rzecz 4-litrowych 2-cylindrowych silników, aby zachować zgodność z przepisami Klasy Pierwszej, pozwalającymi na zbliżenie pomiędzy Mistrzostwami Niemiec a Super GT.
„Samochody są nowoczesne, zmienią się tylko silniki. Znalezienie partnerów finansowych będzie konieczne, ale powinno być wykonalne”– stwierdził Austriak.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)