Z okazji przybycia Super GT do Fuji w ten weekend, promotorzy mistrzostw Japonii i organizatorzy DTM skorzystali z okazji i zaprezentowali format swojej wspólnej imprezy, z których pierwsza nosiła trzeźwą nazwę „Super GT x DTM Dream Race”. Wydarzenie to odbędzie się w dniach 22–24 listopada na japońskim torze.
Formuła imprezy będzie bardzo przypominała DTM. Odbędą się dwa wyścigi o tej samej długości (55 minut + 1 okrążenie). Każdy samochód musi odbyć co najmniej jeden postój ze zmianą 4 opon. Tankowanie i zmiana kierowcy będą zabronione. Samochody będą wyposażone w wyścigi Hankook Ventus Race, które w tym sezonie są wykorzystywane w wyścigach DTM.
Z drugiej strony w tych zawodach nie będą stosowane systemy DRS i DTM typu „push-to-pass”. Kategoria wsparcia GT300 będzie ścigać się w dedykowanym jej wyścigu sprinterskim.
„Listopadowy Dream Race będzie nowym kamieniem w budynku stworzonym pomiędzy GTA i ITR (promotorami Super GT i DTM, komentuje Gerhard Berger, prezes ITR. Zrobiliśmy już okrążenia demonstracyjne samochodami Super GT i DTM w 2017 roku w Hockenheim (Niemcy) i Motegi (Japonia). W zeszłym roku wprowadziliśmy nasze wspólne przepisy techniczne, a w tym roku po raz pierwszy pojedziemy razem. »
Na tym wydarzeniu powinno spotkać się sześciu producentów: Aston Martin, Audi i BMW w klanie DTM oraz Honda, Nissan i Lexus w Super GT.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)