Martin i Da Costa, nowa broń BMW w DTM

Maxime Martin i Antonio Félix da Costa zastąpią w przyszłym roku Andy'ego Priaulxa i Dirka Wernera w DTM. Brytyjczyk i Niemiec w dalszym ciągu będą bronić barw bawarskiego producenta.

opublikowany 07/12/2013 à 13:20

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Martin i Da Costa, nowa broń BMW w DTM

Maxime Martin i Antonio Félix da Costa otrzymali awans na stałych kierowców BMW DTM na miejsce Andy'ego Priaulxa i Dirka Wernera. Belg i Portugalczyk dołączą do listy ośmiu kierowców marki Propeller, którzy za kierownicą nowego M4 DTM będą rywalizować w Niemieckich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych. „Po imponującym roku jako kierowca testowy i rozwojowy Maxime Martin jest gotowy udowodnić swoją wartość w DTM”, komentuje Jens Marquardt, dyrektor BMW Motorsport. „Podczas testów DTM i podczas przejażdżek Z4 GT3 udowodnił, że będzie znaczącą wartością dodaną dla naszej załogi. Jeśli chodzi o Antonio Félixa da Costę, przekonał nas, że jest utalentowanym kierowcą podczas testów w M3 DTM i przez całą swoją karierę w jednomiejscowy. "

Belg będzie obserwowany bardzo uważnie w przyszłym roku, ponieważ zrobił wrażenie na różnych dyscyplinach, w których startował. 27-letni kierowca zajął w szczególności drugie miejsce w wyścigu Blancpain Wytrzymałość Series w zeszłym roku i zajął drugie miejsce w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring z Markiem VDS Racing. Pochodzący z Brukseli zawodnik brał także udział w ostatnim sezonie ALMS, odnosząc nawet zwycięstwo w swojej kategorii wraz z Billem Auberlenem w Long Beach. „Moim celem było wykorzystanie tego roku jako kierowcy testowego i rozwojowego do zbliżenia się do jazdy w DTM i jestem bardzo dumny, że udało mi się to osiągnąć”, zwierza się Maxime Martinowi.

Antonio Félix da Costa nadal jest częścią czerwony Byk Junior Team, nawet jeśli to Daniił Kwiat przejął pozostawione wolne koło Daniel Ricciardo chez Toro Rosso. Portugalczykowi nie udało się przekonać doktora Helmuta Marko po słabym sezonie spędzonym w Formule Renault Seria 3.5. Portugalczyk ma jednak bardzo duży potencjał, który nie umknął BMW. „To dla mnie zaszczyt jeździć dla tak wspaniałego producenta, jak BMW”, komentuje młody 22-letni pilot. „Przejście z samochodu jednomiejscowego na samochód turystyczny będzie nowym doświadczeniem, ale prowadzenie tych samochodów jest fantastyczne. DTM to dyscyplina na wysokim poziomie i nie mogę się doczekać, aby w niej rywalizować. »

BMW Motorsport zdecydowało się umieścić Andy'ego Priaulxa w zespole RLL, aby rywalizował w nowym USCC powstałym w wyniku połączenia ALMS i Grand-Am, w tym właśnie opublikowano tymczasową listę zgłoszeń„DTM było dla mnie fantastycznym doświadczeniem. Przeżyłem tam kilka wspaniałych chwil, w tym trzecie miejsce na starcie finału na Hockenheim”.– deklaruje Brytyjczyk, który w mistrzostwach Niemiec będzie grał przez dwa sezony. „Nie udało mi się jednak stanąć na podium. To coś, co chcę regularnie osiągać w BMW Team RLL w USCC. Nadal znam sztab ze zwycięstwa w 12-godzinnym wyścigu w Sebring w 2011 roku i nie mogę się tego doczekać. »

Dirk Werner dołączy także do programu BMW Motorsport Endurance, biorąc w szczególności udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. „Spędziłem dwa wspaniałe lata w BMW Team Schnitzer i zawsze będę pamiętał te wspomnienia. Oczywiście jestem rozczarowany, że nie ścigam się już w DTM, ale nadal miło jest być częścią rodziny BMW. Wytrzymałość była moją domeną, zanim poszedłem do DTM i nie mogę się doczekać ponownego spotkania znajomych twarzy”.– dodaje dwukrotny mistrz kategorii GT w Grand-Am.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024