Vincent Abril z Mercedesem w DTM

Vincent Abril pojedzie w tym roku Mercedesem AMG GT3 Evo w DTM dla zespołu HRT.

opublikowany 06/04/2021 à 13:45

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Vincent Abril z Mercedesem w DTM

Vincent Abrirozszerzy swoje zaangażowanie na całą grupę Mercedes-AMG w 2021 r., z nowym programem, obecnością en DTM w Mercedesie-AMG GT3 Evo obsługiwanym przez zespół Haupt Racing.

Monako jest już zaznajomiony z treningami HRT, które pozwolą mu rywalizować w GT World Challenge Europe wraz z Maro Engelem i Lucą Stolzem. Mistrzostwa Niemiec zamienią przepisy Klasy 1 na GT3, kategorię, którą Abril dobrze zna i która mówiła o nowych możliwościach kariery.

 

© DPPI / J. Delfosse

 

Jak pojawiła się taka możliwość w przypadku Mercedesa i HRT?

W tym roku nie mam programu z inną marką jak w 2020 Ferrari i Louis Prette (w GT Open). Mogłem wtedy porozmawiać z Mercedes-AMG i podpisać z nimi oficjalny kontrakt. A potem na stół trafiło DTM.

W ten sposób integruję „pulę” pilotów z innymi możliwościami, które mogą pojawić się później. 24-godzinny wyścig Spa w ramach Intercontinental GT Challenge został już potwierdzony, a Kyalami ma duże szanse na potwierdzenie tego, będzie to zależeć od zespołów, które znajdą się na starcie.

Co oznacza dla Ciebie DTM?

Chciałem przenieść swoją karierę na inne horyzonty, a DTM przywołuje wspaniałe wspomnienia.

Jak podchodzisz do tej serii, po przejściu do GT3, kategorii, w której rywalizujesz od wielu lat?

Rozmawialiśmy z HRT i nie powinniśmy mieć żadnych specjalnych oczekiwań co do pierwszych wyścigów. Nie powinniście popełniać żadnych błędów, bo dla każdego będzie to coś nowego. Opony się zmienią, system BoP będzie musiał być monitorowany.

Najlepsi kierowcy i zespoły nadal tam będą, więc poziom będzie obecny. To szansa, aby znaleźć się na początku tej nowej ery, aby móc wyrobić sobie markę. Nie zabraknie także możliwości odkrywania nowych obwodów.

Czy podoba Ci się bycie samemu w samochodzie?

Póki co nie mogę narzekać, bo w GT zawsze miałem do czynienia ze świetnymi kierowcami. Niewiele było kompromisów, które trzeba było pójść na kompromis. Ale odnalezienie tej filozofii robienia rzeczy dla siebie jest interesujące. Nie robiłem tego od czasu Seata Leona Supercopa.

Myślę, że ten program będzie zbawienny dla moich rękawów Wytrzymałość i to powinno pozwolić mi się poprawić. Znajomość HRT również będzie pomocna, podobnie jak opony Michelin (używane w GT Open).

Czy moglibyśmy się jeszcze spotkać o godz 24 godziny Le Mans ?

To coś ważnego, ale w tym roku także chcę się skupić na osiągnięciu jak najwięcej z Mercedesem. W ubiegłym roku wziąłem udział w zaledwie czterech wyścigach samochodem. Jeśli pojawi się coś innego, świetnie, ale zdecydowanie nie jest to coś, na co chcę się zdecydować.

Oczywiście chcę wrócić do Le Mans, w kontekście, w którym da się coś osiągnąć, czy to w wersji Pro, czy ogólnie. Ale robienie tego dla samego robienia nie jest ostatecznym celem na rok 2021. Później, biorąc pod uwagę awans GTD do Pro w IMSAmożna by pokusić się o przypuszczenie, że podobnie będzie w Europie.

Jadąc mniej ograniczonym GT3, był prawie tak szybki jak GTE. To udowadnia, że ​​GT3 może być bardzo wydajne.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz