Komunikat prasowy Ministerstwa Sportu – Czy powinniśmy się niepokoić?

Dziś rano Ministerstwo Sportu przekazało więcej informacji na temat wznowienia sportu i wydarzeń sportowych. Ale co to oznacza dla sportów motorowych?

opublikowany 30/04/2020 à 16:27

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Komunikat prasowy Ministerstwa Sportu – Czy powinniśmy się niepokoić?

Gdybyśmy to wiedzieli imprezy sportowe gromadzące w jednym miejscu ponad 5 osób nie mogą odbywać się wcześniej niż we wrześniu » – komunikat prasowy przesłany dziś rano przez Ministerstwo Sportu wywołał dreszcz na plecach aktorów i fanów sportów motorowych.

I nie bez powodu wszyscy mają nadzieję, że konkurencja będzie mogła jak najszybciej odzyskać swoje prawa, nawet za zamkniętymi drzwiami. Od tego zależy przetrwanie niektórych promotorów i zespołów. Powód ? To zdanie : " Ministerstwo Sportu na tym etapie precyzuje, że przed sierpniem nie mogą odbywać się żadne zawody sportowe, także za zamkniętymi drzwiami. »

Dla informacji dziś rano powiedzieliśmy, że pierwsze trzy słowa „ Na tym etapie » nie można było zaniedbać. Jednak dzisiejszego popołudnia minister sportu Roxanna Maracineanu zapewniła na Twitterze Zgromadzenia Narodowego, że zakazy te mogą zostać odroczone, ale nie przyspieszone, niezależnie od sposobu, w jaki nastąpi zniesienie izolacji, którego etap 1 zostanie uruchomiony we Francji w maju 11.

Jednak kilka elementów skłania nas do myślenia, że ​​dobrze jest poczekać, zanim wpadniemy w panikę. Po pierwsze, od czasu publikacji komunikatu prasowego żaden organizator nie ogłosił żadnego odwołania. Myślimy w szczególności oWIĄZY, który rozpocznie się 19 lipca 4-godzinnym wyścigiem w Le Castellet oraz podczas Mistrzostw Francji w Toruniu, których pierwsza runda zaplanowana jest na 28–30 sierpnia, w Nogaro, miejscu rozgrywania Pucharów Wielkanocnych.

W rzeczywistości to zdanie przytoczone powyżej niewiele znaczy. Nie trzeba jednak dodawać, że dzisiaj, gdy państwo francuskie wytycza drogę naprzód i zaleca ostrożność, trudno byłoby poinformować o kontynuacji tych letnich wydarzeń.

Ponadto w najbliższy poniedziałek Ministerstwo Sportu spotka się z różnymi federacjami, z których każda przedstawi swoje plany naprawcze. Gdyby decyzja została już podjęta, nie zostaliby poproszeni o pracę nad takim planem i dekret zostałby już opublikowany, co nie ma miejsca.

Dlatego wszystkie federacje pracują obecnie nad udoskonaleniem swoich rozwiązań. W przypadku sportów motorowych ma to również wpływ na karting, jak motocykle i samochody – do rekreacji lub na wysokim poziomie – nie zapominając o szkołach nauki jazdy.

Wreszcie, niniejszy komunikat prasowy wydaje się być bardziej skierowany do osób uprawiających sporty, które można określić jako „tradycyjne”, indywidualne, a nawet bardziej zbiorowe. Faktem jest, że wyścigi samochodowe nie są sportem kontaktowym (choćby kwestia rallye, gdzie odległość między pilotem a drugim pilotem wynosi mniej niż jeden metr). Wspomniano jednak o stopniowym wznawianiu działalności w komercyjnej dziedzinie sportu (tor samochodowy, tory wyścigowe itp.) od 11 maja w celu ponownego otwarcia wszystkiego od 15 czerwca, ponieważ uważa się, że ma to wysoką wartość dodaną na poziomie gospodarczym , turystyka i zdrowie. Całkowite wyzdrowienie, ale zawsze w ramach doktryny zdrowotnej.

W rzeczywistości wyścigi konne mogłyby najwyraźniej zostać wznowione za zamkniętymi drzwiami około połowy maja, kilka dni po rozpoczęciu pierwszego etapu znoszenia ograniczeń. Jak wynika z komunikatu prasowego Ministerstwa Rolnictwa i Żywności „ Prezesi spółek-matek oraz liderzy PMU poinformowali ministrów o chęci zainicjowania wznowienia wyścigów konnych od 11 maja 2020 r. za zamkniętymi drzwiami, bez powitania publiczności i poprzez wprowadzenie zatwierdzonych przez władze publiczne instrukcji zdrowotnych i dostosowane do okoliczności. Ministrowie zobowiązują się poprzeć ten wniosek władz odpowiedzialnych za opiekę zdrowotną. » Ale aktorzy są francusko-francuski, co nie ma miejsca w przypadku mistrzostw takich jak ELMS. Czas pokaże, czy możliwy będzie wyjazd do Francji z zagranicy z wyjątkowym międzynarodowym certyfikatem podróży umożliwiającym podróż w celach zawodowych.

Przód obwodu zjednoczonego 

Dlaczego więc nie sporty motorowe? Plan ten nie wywołałby niezadowolenia osób odpowiedzialnych za różne tory we Francji, które wykazują zjednoczoną twarz. 

Francuskie tory zorganizowały wideokonferencję 30 kwietnia po południu w celu zebrania informacji, ale także przygotowania się do zawieszenia rozgrywek, wobec braku obecnie jasnych wytycznych określonych przez Ministerstwo Sportu.

„To sytuacja bezprecedensowa, Stany Karolina Diviès, dyrektor toru Nogaro (Niemcy). Nie wiemy, dokąd zmierzamy, ale rząd już nie wie. Są pewne korekty, Ministerstwo Sportu nie może myśleć tylko o piłce nożnej. Słyszymy wszystko i o wszystkim, ale w końcu pogodzimy się z tym, czego chce państwo.

Protokoły są tworzone przez różne federacje (FFSA dla samochodów, FFM dla motocykli)z dokładnymi wytycznymi zdrowotnymi. Teraz będziemy musieli znaleźć zakwaterowanie. Kiedy widzę, że supermarket Nogaro mieści 200 osób na zamkniętej przestrzeni, chciałbym, żeby ktoś mi wyjaśnił, dlaczego moje 150-hektarowe przedsięwzięcie handlowe pod gołym niebem nie może pomieścić więcej niż garstkę osób? »

Mniej efektowne, ale ważniejsze dla kondycji finansowej torów, los dni na torze pozostaje zawieszony. „Nie wolno nam zapominać, że obwody to przede wszystkim biznes” – kontynuuje Caroline Diviès. Nie spędzamy czasu na organizowaniu wyścigów; większość naszej działalności to codzienna jazda (w tym dni na torze). "

Na chwilę obecną nie odnotowano żadnego ponownego otwarcia obwodu we Francji. Aby to zrobić, będziemy musieli poczekać na mapę odizolowania, z zaznaczonymi departamentami na czerwono lub zielono w zależności od wdrożenia Covid-19, która zostanie opublikowana 7 maja. Od tej daty zostanie utworzony nowy punkt pomiędzy wszystkimi francuskimi torami a pod koniec przyszłego tygodnia powinniśmy poznać bardziej precyzyjny kierunek.

„Wszyscy będziemy mówić jednym głosem, kontynuuje Caroline Diviès, która w środku kryzysu woli cieszyć się z postawy innych szefów okręgów. „ Ostatecznie to prefektury będą wydawały zezwolenia lub nie. (ponowne otwarcie). Federacje i tory uważają jednak, że licencjonowani kierowcy i motocykliści mają status profesjonalistów. Profesjonalista ma prawo wykonywać swoją pracę i dlatego może przemieszczać się między działami, aby dołączyć do obwodu, przy czym wydziały znajdują się oczywiście w zielonej strefie. »

Wreszcie scenariusz Pucharów Wielkanocnych 2020 nie został jeszcze ustalony. Szef trasy Paul-Armagnac jednak pozostaje przywiązany do obecności publiczności, a nawet bardzo ograniczony Pod koniec sierpnia. „Być może będziemy musieli przyznać zespołom o kilka mniej biletów wstępu, abyśmy nadal mieli limit dla publiczności. Zostałby wyprzedany, ale z widzami. Ograniczylibyśmy szkody. Każdy chce zacząć od nowa. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz