Po zachęcającej pierwszej kampanii w nowym formacie GT4, promotor SRO zdecydował się nieco zmodyfikować regulamin sportowy Mistrzostw Francji FFSA GT, zwłaszcza po wysłuchaniu życzeń różnych zaangażowanych zespołów. Oto lista nowych funkcji:
– Ważna informacja: Zgodnie z zapowiedzią mistrzostwa stają się w 100% francuskie. Dlatego FFSA GT odrywa się od europejskiej serii GT4 i przyjmuje francuską komunikację.
– Zakaz testowania prywatnego na obwodach podanych w kalendarzu na 14 dni przed zawodami. W zeszłym roku termin ten wynosił 7 dni.
– Aby ograniczyć budżety, obowiązkowy dzień oficjalnych testów odbędzie się dzień przed Pucharami Wielkanocnymi na torze Paul Armagnac w Nogaro.
– W zeszłym roku, w środku sezonu, zmieniono prędkość w depot, z 50 na 60 km/h. Modyfikacja ta jest kontynuowana w roku 2018.
– Czas trwania treningów kwalifikacyjnych wydłuża się z 15 do 20 minut, aby każdy kierowca miał trochę więcej czasu na torze.
– Załoga, która uzyska „najlepszy występ” zawodów, zostanie nagrodzona przez partnera francuskich mistrzostw FFSA GT, po głosowaniu jury złożonego ze sportowców.
– W tym sezonie zostanie wprowadzona odrębna klasyfikacja dla załóg Srebrnych. Jeżeli do tej kategorii zgłosi się więcej niż pięć załóg, na koniec każdego wyścigu zostanie ustawione tradycyjne podium. W przeciwnym razie na podium uplasuje się tylko pierwszy Srebrnik.
– SuperPolak jest przygotowywany do Grand Prix Pau i pierwszych 15 samochodów, po dwóch kwalifikacyjnych sesjach treningowych.
– Wzmocniona zostanie kontrola sprzętu zabezpieczającego (kaski, kaski, uprzęże itp.).
– Podczas każdego wyścigu przeprowadzana będzie kontrola paliwa na podstawie próbki.
– Należy również pamiętać, że zarządzanie wyścigiem jest wyposażone w narzędzie komputerowe, które umożliwi kontrolę prędkości i pozycji kierowców podczas procedur Full Course Yellow i w trybie samochodu bezpieczeństwa. Alain Adam, który jest w szczególności dyrektorem wyścigu Blancpain GT Series i 24-godzinnego wyścigu SPA, zostaje ponownie mianowany dyrektorem wyścigu GT4 France.
– Utrzymany zostanie system zezwoleń punktowych „Pilotaż”. Kierowcom, którzy dopuścili się wykroczeń, zostaną odjęte punkty na podstawie popełnionych wykroczeń, a kary będą przyznawane w wysokości 3 punktów kumulowanych.
Nowe rozwiązania, które będą stosowane od rundy otwierającej sezon 2018, która odbędzie się w dniach 30 marca – 2 kwietnia na torze Paul Armagnac w Nogaro, miejscu tradycyjnych Pucharów Wielkanocnych.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)