Schumacher CLRT w GT World Challenge z Dorianem Boccolaccim

Zespół Schumacher CLRT wystartuje Porsche w kategorii Pro w GT World Challenge wraz z szokującym trio, w którym znajdzie się Francuz Dorian Boccolacci.

opublikowany 27/02/2024 à 09:35

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Schumacher CLRT w GT World Challenge z Dorianem Boccolaccim

© Zespół Schumacher CLRT Racing

Schumacher CLRT wkracza do wielkich lig w GT World Challenge Europe. Francuski zespół wejdzie do kategorii Pro w 2024 roku, korzystając z Porsche 911 GT3 R w kolorze czarno-złotym. Owoc sojuszu pomiędzy zespołami Autosport GP LS Group Performance, IMSA LS Group Performance i CLRT, realizowanych zimą 2023/2024 r., struktura kierowana przez Edouarda Schumachera i Côme Ledogara jest ambitna, a trio jest w stanie powalczyć o tytuł w Wytrzymałość Puchar.

Dorian Boccolacci oraz oficjalni kierowcy Porsche Ayhancan Güven i Laurin Heinrich wezmą udział w pięciu imprezach Endurance Cup zaplanowanych w kalendarzu na rok 2024. Francuz, ukoronowany tytułem Porsche Carrera Cup France w 2023 roku, brał już udział w kilku rundach GTWC Europe w 2020 r., a w zeszłym roku pracował jako freelancer podczas biegu Paul-Ricard na 1000 km.

26-letni kierowca fabryczny Porsche, Ayhancan Güven, zdobył dwa tytuły w Porsche Carrera Cup France oraz koronę w ALMS w 2023 r. i właśnie dodał do swojej listy 12-godzinny wyścig Bathurst. Najmłodszym z trio jest Niemiec Laurin Heinrich, który ma 22 lata. Zasłynął wygrywając Puchar Porsche Carrera w Niemczech w 2022 r. i zajmując 3. miejsce w Supercup. Wprowadzony do „klubu” oficjalnych kierowców Porsche, widzieliśmy go w zeszłym roku DTM oraz w GT World Challenge. Na początku sezonu 2024 zajął 2. miejsce w GTD Pro w 24-godzinnym wyścigu Daytona.

„Ten pomysł nosiliśmy się już od jakiegoś czasu. Gilles Zaffini, który zarządzał Autosport GP, przedstawił mnie Côme Ledogarowi i mogłem poznać jego partnera przy tworzeniu CLRT Tugdual Rabreau, wyjaśnia Edouard Schumacher, dyrektor generalny Car Lovers. W tamtym momencie moim celem było pokazanie, że Autosport GP i IMSA Performance są w stanie osiągnąć najwyższy poziom. Rezultat dla niektórych tytuł mistrza Francji i wicemistrza Europy w GT4, dla innych zwycięstwo w klasyfikacji generalnej 24-godzinnego wyścigu w Barcelonie za kierownicą Porsche 911 GT3 R. W tym czasie CLRT wygrał Puchar Porsche Carrera we Francji. Jeśli jednak chcemy mieć ambicje na rok 2024, nie możemy osiągnąć go w rozproszonym porządku.

„Zasoby ludzkie, finansowe i techniczne wymagane do osiągnięcia dalszych sukcesów w rywalizacji znacznie przekraczają możliwości zespołów rzemieślniczych, niezależnie od ich dobrej organizacji. Wszystko więc potoczyło się bardzo szybko, znaliśmy się dobrze, łączyły nas zaufanie, przybijaliśmy sobie piątki, dodaje. Łącząc siły i umiejętności oraz tworząc bazę w Lyonie, będziemy w stanie rozwinąć dogłębne doświadczenie, struktury materialne i ludzkie, aby stawić czoła ambitnym wyzwaniom, takim jak GT World Challenge Europe. »

CZYTAJ TAKŻE > Walkenhorst Motorsport kompletuje skład na rok 2024

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)