Schumacher CLRT w GT World Challenge z Dorianem Boccolaccim

Zespół Schumacher CLRT wystartuje Porsche w kategorii Pro w GT World Challenge wraz z szokującym trio, w którym znajdzie się Francuz Dorian Boccolacci.

opublikowany 27/02/2024 à 09:35

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Schumacher CLRT w GT World Challenge z Dorianem Boccolaccim

© Zespół Schumacher CLRT Racing

Schumacher CLRT entre dans la cour des grands en GT World Challenge Europe. L’écurie française va s’engager dans la catégorie Pro en 2024, en exploitant une Porsche 911 GT3 R à la robe noire et dorée. Fruit d’une alliance entre les écuries Autosport GP LS Group Performance, IMSA LS Group Performance i CLRT, realizowanych zimą 2023/2024 r., struktura kierowana przez Edouarda Schumachera i Côme Ledogara jest ambitna, a trio jest w stanie powalczyć o tytuł w Wytrzymałość Puchar.

Dorian Boccolacci oraz oficjalni kierowcy Porsche Ayhancan Güven i Laurin Heinrich wezmą udział w pięciu imprezach Endurance Cup zaplanowanych w kalendarzu na rok 2024. Francuz, ukoronowany tytułem Porsche Carrera Cup France w 2023 roku, brał już udział w kilku rundach GTWC Europe w 2020 r., a w zeszłym roku pracował jako freelancer podczas biegu Paul-Ricard na 1000 km.

26-letni kierowca fabryczny Porsche, Ayhancan Güven, zdobył dwa tytuły w Porsche Carrera Cup France oraz koronę w ALMS w 2023 r. i właśnie dodał do swojej listy 12-godzinny wyścig Bathurst. Najmłodszym z trio jest Niemiec Laurin Heinrich, który ma 22 lata. Zasłynął wygrywając Puchar Porsche Carrera w Niemczech w 2022 r. i zajmując 3. miejsce w Supercup. Wprowadzony do „klubu” oficjalnych kierowców Porsche, widzieliśmy go w zeszłym roku DTM oraz w GT World Challenge. Na początku sezonu 2024 zajął 2. miejsce w GTD Pro w 24-godzinnym wyścigu Daytona.

„Ten pomysł nosiliśmy się już od jakiegoś czasu. Gilles Zaffini, który zarządzał Autosport GP, przedstawił mnie Côme Ledogarowi i mogłem poznać jego partnera przy tworzeniu CLRT Tugdual Rabreau, wyjaśnia Edouard Schumacher, dyrektor generalny Car Lovers. W tamtym momencie moim celem było pokazanie, że Autosport GP i IMSA Performance są w stanie osiągnąć najwyższy poziom. Rezultat dla niektórych tytuł mistrza Francji i wicemistrza Europy w GT4, dla innych zwycięstwo w klasyfikacji generalnej 24-godzinnego wyścigu w Barcelonie za kierownicą Porsche 911 GT3 R. W tym czasie CLRT wygrał Puchar Porsche Carrera we Francji. Jeśli jednak chcemy mieć ambicje na rok 2024, nie możemy osiągnąć go w rozproszonym porządku.

„Zasoby ludzkie, finansowe i techniczne wymagane do osiągnięcia dalszych sukcesów w rywalizacji znacznie przekraczają możliwości zespołów rzemieślniczych, niezależnie od ich dobrej organizacji. Wszystko więc potoczyło się bardzo szybko, znaliśmy się dobrze, łączyły nas zaufanie, przybijaliśmy sobie piątki, dodaje. Łącząc siły i umiejętności oraz tworząc bazę w Lyonie, będziemy w stanie rozwinąć dogłębne doświadczenie, struktury materialne i ludzkie, aby stawić czoła ambitnym wyzwaniom, takim jak GT World Challenge Europe. »

CZYTAJ TAKŻE > Walkenhorst Motorsport kompletuje skład na rok 2024

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)