Marco Wittmann sprzeciwia się powrotowi René Rasta do Brands Hatch

Marco Wittmann (BMW) wygrywa pierwszy wyścig na torze Brands Hatch, wyprzedzając swoich rywali o tytuł René Rasta i Nico Müllera (Audi).

opublikowany 10/08/2019 à 15:36

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Marco Wittmann sprzeciwia się powrotowi René Rasta do Brands Hatch

Marco Wittmana nie planuje w najbliższym czasie abdykować, aby uzyskać tytuł w 2019 roku DTM. W tę sobotę kierowca BMW pokonał dwóch liderów mistrzostw René Rasta i Nico Müllera (Audi) podczas pierwszego wyścigu na torze Brands Hatch w Anglii.

Start zaowocował błyskawicznym lotem z drugiego rzędu Paula di Resta (Aston Martin), chcąc zyskać przewagę nad Marco Wittmannem, René Rastem i Loic Duval (Audi), wszyscy doświadczyli delikatniejszego startu na torze, na którym wciąż widać kilka plam wilgoci.

Idylliczny początek wyścigu dla Brytyjczyka, który jednak szybko został przyćmiony śledztwem i karą za kradziony start. Patrząc na nagrania z kamery pokładowej, decyzja mogła wydawać się nieco surowa.

 

 

Jeśli stary sterownik F1 pozostaje na prowadzeniu przed Wittmannem, Duvalem i Rastem, kolejność pozostaje wirtualna, ponieważ 5-calowa kara w boksie już rujnuje wyścig di Resty. W klanie Audi Rast widzi, jak Duval ustępuje, aby dać liderowi mistrzostw możliwość dogonienia Wittmanna.

Ale mistrz 2017 nie znajdzie otwarcia. Dopiero po sekwencji pit stopów, gdzie Wittmann wykorzystał błąd Jamiego Greena (Audi), autora wcześniejszego przystanku w porównaniu do konkurencji, na starcie Paddock Bend zaskoczył René Rasta i Nico Müllera, a następnie opony nie osiągnęły jeszcze temperatury, a ich zatrzymanie nastąpiło wcześniej niż kierowca BMW.

 

 

Prowadzący Wittmann już nigdy nie będzie się martwił, nawet jeśli degradacja jego opon pozwoli Rastowi na powrót na sam koniec wyścigu i wyprzedzenie lidera mistrzostw, którego Nico Müller wyprzedził o 2. miejsce. „Może byłem trochę zbyt konserwatywny w kwestii opon, skomentował Rast po mecie. Ominął zakręt. »

Co ciekawe, kierowca Audi Sport nie wykorzystał całego swojego push-to-pass, aby wrócić do lidera. Robin Frijns i Loïc Duval zamykają pierwszą piątkę, przed Philippem Engiem (BMW) i Mikiem Rockenfellerem (Audi).

Rozczarowanie Paula di Resta (Aston Martin), który mógł celować w czołową 10-tkę, ale poddawał się tuż przed ostatnim okrążeniem. Najlepszy Aston Martin, Dani Juncadella, zajął jednak 10. miejsce.

Klan ekipy doktora Floriana Kamlegera nie odniósł sukcesu, gdyż Dani Juncadella został ukarany przejazdem po spowodowaniu na starcie kolizji Timo Glocka (BMW) z Jake'em Dennisem (Aston Martin), eliminując tego ostatniego.

Należy pamiętać, że Joel Eriksson (BMW) nie wystartował ze względu na problemy ze skrzynią biegów, które pojawiły się w kwalifikacjach, a których marka śmigła nie była w stanie rozwiązać na czas przed wyścigiem. Wycofał się Pietro Fittipaldi (Audi – Team WRT). po jego wyjściu z kwalifikacji.

W mistrzostwach René Rast ma obecnie 178 punktów w porównaniu do 151 punktów Nico Müllera i 146 Marco Wittmanna.

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz